استان ها

بازگو کردن وصیت نامه های شهدا در جامعه ضرورت دارد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جاوید فلاح شامگاه دوشنبه در مراسم یادواره ۱۰ شهید والامقام روستای شالده با اشاره به زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا در جامعه بیان کرد: شهدا عاقبت بخیران نسلی هستند که ما در میان این نسل هستیم.

وی در ادامه گفت: شهدا توان پرواز، حرکت و به مقصد رسیدن را از جانب خداوند متعال دریافت کردند و به سعادت که شهادت در راه خدا بود رسیدند.

فلاح اضافه کرد: اگر می‌خواهیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم باید زندگی شهدا را مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم چه کردند و چه ویژگی‌های خاصی داشتند که بندگان محبوب خدا شدند.

وی با بیان اینکه شهادت اتفاقی نیست و انتخابی دو طرفه از سوی خود و خداوند است، اضافه کرد: خداوند کسی که خود را به مرحله بلند بندگی رسانده است برای شهادت انتخاب می‌کند.

معاون هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان ادامه داد: زندگینامه و خاطرات شهدا فقط صرفاً یک ادبیات منحصر به شهید نیست بلکه داری مضامین بلندی است و وصیت‌نامه شهدا راه نشان و راه بلد طریق بندگی است که باید با زبانی گویا وصایا و گفته‌های شهیدان و حیات طیبه شهیدان و رشادت و جانبازی آن‌ها را برای همه در جامعه بازگو کنیم.

وی با تاکید بر اینکه واقعیات دوران جنگ تحمیلی باید به نسل‌های جوان منتقل شود، اضافه کرد: شهدا با انجام اوامر الهی و اجتناب از معاصی به بالاترین مقام عبودیت رسیدند..

سرهنگ فلاح با بیان اینکه شهدا در بالاترین مرتبه شکرگزاری قرار دارند، گفت: آنها جان خود را ایثار کردند و در راه خدا به عمیق‌ترین و عالی‌ترین نوع سپاسگزاری پروردگار دست یافتند.

وی افزود: امروز جنگ ترکیبی دشمن در زمینه‌های نرم، خصوصاً فضای مجازی در حال فشار آوردن بر روی افکار مردم ایران است و ما باید با روشنگری‌های لازم و جهاد تبیین دشمن را در تلاش‌هایش که با ابزارهای نامبارکی در فضای مجازی برعلیه ملت ایران اسلامی انجام می‌دهند ناکام بگذاریم.

لازم به ذکر است، این مراسم با حضور پر شور اهالی منطقه و مسؤلین همراه با مداحی حاج رسول خدادادیان و اجرای گروه سرود شهدای شالده در مسجد امام حسین (ع) روستای شالده شفت برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا