در ادامه بررسی وضعیت بازداشت شدگان، دادستان کل کشور پیش از ظهر امروز از زندان فشافویه بازدید و در جریان پرونده دستگیرشدگان ناآرامی‌های اخیر قرار گرفت. به گزارش ایسنا، به نقل از قوه قضاییه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در تاریخ ۳۱ شهریور طی تماس‌های جداگانه‌ای با دادستان کل کشور و مراجع قضایی، خطاب به آنها […]

در ادامه بررسی وضعیت بازداشت شدگان، دادستان کل کشور پیش از ظهر امروز از زندان فشافویه بازدید و در جریان پرونده دستگیرشدگان ناآرامی‌های اخیر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از قوه قضاییه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در تاریخ ۳۱ شهریور طی تماس‌های جداگانه‌ای با دادستان کل کشور و مراجع قضایی، خطاب به آنها دستور داد «در راستای حفظ امنیت و آرامش شهروندان و صیانت از زندگی عادی و روزمره آن‌ها در سراسر کشور و مقابله با عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه ای، مخلان آرامش شهروندان و امنیت روانی مردم، افرادی که به اموال عمومی و دولتی خسارت وارد کرده‌اند، مرتبطین با سرویس‌های جاسوسی خارج از کشور برخورد بازدارنده طبق قانون صورت گیرد و در تکمیل و رسیدگی به پرونده‌های قضایی آنها تسریع شود.»

در راستای دستور رئیس قوه قضاییه، صبح امروز حجت الاسلام والمسلمین منتظری با صدور بخشنامه‌ای به دادستان‌های سراسر کشور «نحوه رسیدگی به پرونده متهمان دستگیر شده در جریان اغتشاشات اخیر» را ابلاغ کرد.

در این راستا و در ادامه بررسی وضعیت بازداشت شدگان، دادستان کل کشور به همراه القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران، صالحی دادستان تهران و سید حشمت الله حیات الغیب، مدیر کل زندان‌های استان تهران پیش از ظهر امروز به مدت دو ساعت از زندان فشافویه بازدید و در جریان پرونده دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر قرار گرفت.

منتظری در جریان این بازدید با تعدادی از دستگیرشدگان از نزدیک و به صورت رو در رو دیدار و گفت‌وگو و نسبت به روند پرونده آنها سوالاتی را مطرح کرد.

دادستان کل کشور در این بازدید درباره زمان، محل دستگیری، نحوه بازجویی، نحوه برخورد مسئولین با بازداشت شدگان، بازداشت موقت، تبدیل قرار وثیقه، نقش و تاثیر رسانه‌های بیگانه و صفحات مجازی برخی چهره‌ها در شکل گیری تجمعات و سوابق افراد دستگیر شده سوالاتی را از بازداشت شدگان مطرح کرد و گفت: حتما دادگاه و دادسرا و مجموعه دستگاه قضایی بر اساس مدارک و مستندات درباره بازداشت شدگان تصمیم گیری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: تسریع در امور بازداشت شدگان مدنظر خواهد بود و در این زمینه تاکید هم وجود دارد. همچنین اگر کسی بدون شواهد و قرائن لازم بازداشت شده باشد آزاد خواهد شد

دادستان کل کشور در جریان این بازدید خطاب به افراد بازداشت شده تاکید کرد: حفظ امنیت جامعه خط قرمز کشور و قوه قضاییه است و در این زمینه دستگاه قضایی با قاطعیت با مخدوش کنندگان امنیت جامعه برخورد خواهد کرد.

منتظری در حاشیه این بازدید در خصوص هدف از این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: امروز برای رصد و نظارت امور مربوط به بازداشت شدگان به زندان فشافویه آمدیم.

وی تاکید کرد: در این بازدید بر تسریع در رسیدگی به امور بازداشت شدگان تاکید شد. وضعیت نگهداری بازداشت شدگان مطلوب است، حتی افرادی که کسالت و بیماری داشته باشند، پزشکان مستقر به امور آنها رسیدگی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مراقبت‌های لازم از بازداشت شدگان انجام می‌گیرد بیان کرد: قرار بر این است یک کمیته تخصصی با حضور بازپرسی و دادیاری در این محل مستقر شود و هر چه سریعتر به پرونده‌ها رسیدگی کند.

دادستان کل کشور بیان کرد: رئیس کل دادگستری استان تهران و دادستان تهران بر این موضوعات تاکید داشتند که به پرونده‌ها با عدالت رسیدگی می‌شود و با افرادی که دلایل و مدارک بر مجرمیت آنها وجود دارد با قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی گفت: همه باید بدانند که امنیت مردم برای مجموعه نظام خط قرمز است و هیچ فرد و یا بخشی اجازه ندارد این امنیت را مورد هدف قرار داده یا خدشه‌ای به آن وارد کند.

دادستان کل کشور با تقدیر از زحمات درخشان و چشمگیر نیروی انتظامی و نیروهایی بسیجی در برخورد با عوامل اغتشاشات اخیر بیان کرد: برخی از نیروهای بسیج و نیروی انتظامی در این قائله زخمی شده و برخی هم به شهادت رسیدند و فداکارانه پا به میدان گذاشتند.