بدری در تذکر شفاهی: بازار به حال خود رها شده است/ تیم اقتصادی دولت کاری نمی‌کند نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار به حال خود رها شده و تیم اقتصادی دولت بازار را مدیریت نمی‌کنند. متأسفانه هیچ یک از قیمت‌های تمام شده کالاها کنترل نمی‌شود. به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری در […]

بدری در تذکر شفاهی:

بازار به حال خود رها شده است/ تیم اقتصادی دولت کاری نمی‌کند

بازار به حال خود رها شده است/ تیم اقتصادی دولت کاری نمی‌کند

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار به حال خود رها شده و تیم اقتصادی دولت بازار را مدیریت نمی‌کنند. متأسفانه هیچ یک از قیمت‌های تمام شده کالاها کنترل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: ضمن محکومیت اقدام اخیر پارلمان اروپا متذکر می‌شوم که ملت بزرگ ایران ضمن حمایت قاطع از سپاه پاسداران، توطئه‌ها و جنایات اروپایی‌ها در طول تاریخ به ویژه در دوران دفاع مقدس را فراموش نمی‌کند.

وی بیان کرد: بر اساس گزارشی که کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ارائه کرد، فروش دارایی‌های مالی در بودجه سال جاری قریب به ۱۶۰ همت محقق شده که ۱۰۳ همت آن به اسناد خزانه و اوراق مالی بازمی‌گردد. دولت در بودجه سال آینده نیز با رشد ۶۳ درصدی از این محل برای کسب درآمد برنامه‌ریزی کرده است.

بدری اظهار داشت: درآمدهای حاصل از واگذاری‌های مالی نوعی استقراض بوده و درآمد پایدار نیست و باید منابع حاصله به سمت پروژه‌های زیرساختی و عمرانی هدایت شود. دولت باید منابع حاصل از فروش این اموال را به سمت پروژه‌های تملک دارایی و پروژه‌های عمرانی هدایت کند، اما گزارش کمیسیون برنامه و بودجه نشان داد که درآمدهای استقراضی بودجه به سمت هزینه‌های جاری هدایت شده است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود یک جلسه غیرعلنی در خصوص لایحه بودجه آینده برگزار شود، تصریح کرد: لایحه‌ای که دولت برای بودجه سال آینده ارائه کرده تورم‌زاتر از بودجه سال ۱۴۰۱ است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ منابعی برای تخصیص صندوق ملی مسکن به منظور حمایت از تولید مسکن برای اقشار ضعیف پیش بینی شده بود که اصلاً عملکرد قابل قبولی ندارد. قرار بود فولاد و سیمان نیز به قیمت تمام شده به دست مصرف کننده برای ساخت مسکن برسد که این امر نیز محقق نشد.

وی اظهار داشت: بازار به حال خود رها شده و تیم اقتصادی دولت بازار را مدیریت نمی‌کنند. متأسفانه هیچ یک از قیمت‌های تمام شده کالاها کنترل نمی‌شود، به گونه‌ای که تولیدات پتروشیمی و فوم مورد نیاز ساختمان از ۸۰ هزار تومان به یک میلیون تومان رسیده است.