اینزی، بیمه گوشیهای تلفن همراه را اعلام کرد

پوشش بیمه تلفن همراه (اینزی) گوشی موبایل شما را در صورت سرقت یا گم شدن پوشش می دهد. این بدان معنی است که اگر گوشی موبایل شما دزدیده یا گم شود، شرکت بیمه هزینه تعویض گوشی موبایل شما را پرداخت می کند.
بر اساس این گزارش؛ پوشش سخت افزاری و نرم افزاری بیمه تلفن همراه (اینزی) معمولاً خرابی های سخت افزاری موبایل شما را پوشش می دهد و اگر موبایل شما به دلیل نقص در سخت افزار و یا نرم افزار خراب شود، شرکت بیمه هزینه تعمیر یا تعویض تلفن شما را پرداخت می کند.
قیمت بیمه موبایل اینزی
همچنین بیمه تلفن همراه (inzi) می تواند از موبایل شما در برابر آسیب های تصادفی مانند صفحه نمایش شکسته یا آسیب ناشی از آب محافظت کند و اگر تلفن همراه شما دزدیده یا گم شود، بیمه می تواند به جایگزینی موبایل شما کمک کند.
اما قیمت بیمه اینزی (inzi) گوشی تلفن همراهی که تا سقف ۲۰ میلیون تومان ارزش دارد، مبلغ ۳۸۰ هزار تومان می باشد.
همچنین اگر قیمت گوشی تلفن همراه تا سقف ۵۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد، بیمه آن ۸۸۰ هزار تومان است و گوشی موبایلی که تا سقف ۱۰۰ میلبون تومان قیمت دارد هزینه بیمه آن یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان است.
نحوه پوشش خسارت توسط شرکت بیمه موبایل
گفتنی است؛ بیمه موبایل نوعی تعهد بین فرد و شرکت بیمه است که در قبال پرداخت مبلغی مشخص، گوشی موبایل را برای مدت یک سال در برابر حوادث و خساراتی که در پوشش گارانتی قرار نمیگیرند، ایمن میکند. بر خلاف گارانتی، که تعهدات محدودی را شامل شده و عمدتاً به مشکلات فنی و کارخانهای دستگاه مربوط میشود؛ بیمه موبایل حوادث ناگهانی و غیرمنتظره را تحت پوشش قرار میدهد.
بزرگترین مزیت بیمه موبایل اینزی (inzi) برای مشتریان این است که در صورت بروز خسارت احتمالی، بیمهگذار بدون دغدغه از فرآیندهای اداری بیمه، دستگاه خود را به اینزی واگذار میکند. اینزی پس از برآورد خسارت، جهت تعمیر یا جایگزینی دستگاه خسارت دیده اقدام میکند و صرفا بخش کوچکی از مبلغ برآورد شده را تحت عنوان فرانشیز از زیاندیده دریافت میکند.
در صورتی که تمایل به بیمه کردن موبایل خود دارید، میتوانید از طریق اینزی، بهترین بیمه گوشی موبایل را خریداری کنید.
پوشش های بیمه موبایل اینزی
در صورت بروز خسارت در هر یک از موارد زیر، شرکت بیمه تا ۹۰ درصد خسارت را جبران خواهد نمود.
· آبدیدگی و نفوذ
· آسیبهای ظاهری (ضربه و شکستگی)
· سرقت کلی (شامل کف زنی ، قاپ زنی ، کیف قاپی) و شکست حرز بدون محدودیت
· نوسانات برق و القاء الکتریکی
· آتش سوزی ، صاعقه ، انفجار و بلایای طبیعی
اما خریداران بیمه موبایل، در صورت سرقت باید مدارک زیر را جهت استفاده از خدمات بیمه ارائه دهند:
· گزارش کتبی مقام انتظامی مبنی بر وقوع سرقت
· طرح شکایت (ارائه شکوائیه و نامه مقام قضایی)
· ثبت در سامانه همیاب ۲۴ و ارائه پرینت آن. (مدارک تأیید و اعلام سرقت به اپراتورهای فعال در کشور)
· ارائه جعبه و کلیه لوازم جانبی
لازم به ذکر است؛ بسیاری تصور می کنند که بیمه در واقع همان گارانتی است، اما باید بگوییم که اشتباه است. با این که بین این دو شباهتها و همپوشانیهایی وجود دارد، اما آنها تفاوتهای اساسی با یکدیگر دارند. گارانتی، درواقع قراردادی است که در آن، شرکت تولیدکنندهی محصول تعهد میدهد تا برای بازه زمانی معینی مثلا ۶ ماه تا ۱ سال پس از خرید، درصورتی که مشکلی برای قطعات یا لوازم تلفن همراه پیش بیاید، آن را برطرف کند. با وجود اینکه گارانتی به افراد کمک میکند، اما کمبودهای بسیاری دارد که از جمله مهمترین آنها میتوان به عدم پوشش آسیب به گوشی براساس نوسانات برق، قرار گرفتن در معرض آب یا مایعات مختلف، آسیب به صفحه نمایش و سایر موارد اینچنینی، اشاره کرد.
علاوه بر آن، خطراتی مثل سرقت، آتش سوزی یا بلایای طبیعی تحت پوشش گارانتی نیستند. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که، بیمه موبایل به صورت سالانه یا طی بازه زمانی مد نظر شما قابل تمدید است؛ درحالیکه گارانتی پس از طی مدت مشخصی به پایان میرسد و دوباره نمیتوان آن را تمدید کرد.