سیاسی

ایمانی، عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان: پناهیان بی‌دقتی کرد / او دچار خطای تشخیص شد و به جبهه خودی شلیک کرد / سخن اخیرش، بی‌انصافی بود؛ امید که این اظهارنظر نسنجیده را جبران کند

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

محمد ایمانی عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان در کانال تلگرامی اش نوشت:

بی دقتی آقای پناهیان و متهم کردن روزنامه کیهان به ایجاد دوقطبی، موجب ذوقمرگی رسانه های زنجیره ای یی شد که اتفاقا ماموریت اصلی آنها دوقطبی سازی در کشور است.

نگاهی به رسانه هایی که از سخن نسنجیده و ناروای آقای پناهیان استقبال کردند، نشان می دهد این خطیب محترم دچار خطای تشخیص شده و به سمت جبهه خودی شلیک کرده است.

استقبال کنندگان، همان هایی هستند که اتفاقا خود را در قطب معارضه و تحریف و تخریب نظام و انقلاب تعریف کرده اند.

دو قطبی سازی را باید تعریف کرد و گرنه رهزن عقلانیت و انصاف می شود. دوقطبی سازی، مذموم و مطرود است، در عین حال نمی توان تقابل اساسی جریان تبیین و روشنگری با جریان تحریف و تشکیک و تخریب محکمات انقلاب اسلامی را با دوقطبی سازی اشتباه گرفت.

ایشان اگر دقت به خرج می داد، می دید که کیهان طی دو ماه گذشته در کنار برخی انتقاد ها، موثرترین حمایت ها را از آقای پزشکیان داشته که در آرشیو این روزنامه موجود است. در عین خال، استدلال کیهان روشن است: این که کابینه را مقدس سازی نکنند و مسئولیت و عملکرد آن را پای رهبری ننویسند.

کیهان، هم آقای پزشکیان را از برخی همراهان ناهمراه بر حذر داشته است و هم تاکید دارد که اگر جریان نفاق فرصت یابد به نام وفاق، نفوذ و مهره چینی کند، فرصت خدمتگزاری دولت را نابود خواهد ساخت و این، خسارت غیر قابل جبران، نباید اتفاق بیفتد. رویکرد کیهان، ترجیح برخورد صادقانه، بر برخورد مجامله آمیز و منافقانه است.

این نکته مهم را باید یادآور شد که به تصریح امیر مومنان (ع)، «کثرت وفاق، نفاق است». و نیز، این بیان حکیمانه از آن حضرت است که فرمود: «به خدا چون کفتار نباشم که با آهنگ به خوابش کنند و فریبش دهند و شکارش کنند. من تا زنده ام به یارى جوینده حقّ، رویگردان از آن را، و با فرمانبر یکدل، نافرمان بد دل را می زنم.»

سخن اخیر آقای پناهیان، بی انصافی بود و امید که ایشان، این اظهار نظر نسنجیده را که احتمالا از سر سهو لسان بوده، جبران کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا