امیرعبدالهیان در دیدار با وزیر خارجه پاکستان: ایران همواره خود را متعهد به حمایت از ملت پاکستان می‌داند وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در شرایط دشوار خود را متعهد به حمایت و کمک به ملت برادر پاکستان می داند. به گزارش هشت صبح، حسین امیرعبدالهیان با وزیر امورخارجه پاکستان در تاشکند دیدار […]

امیرعبدالهیان در دیدار با وزیر خارجه پاکستان:

ایران همواره خود را متعهد به حمایت از ملت پاکستان می‌داند

ایران همواره خود را متعهد به حمایت از ملت پاکستان می‌داند

وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در شرایط دشوار خود را متعهد به حمایت و کمک به ملت برادر پاکستان می داند.

به گزارش هشت صبح، حسین امیرعبدالهیان با وزیر امورخارجه پاکستان در تاشکند دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار موضوعات مورد علاقه مشترک در عرصه های دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی مورد گفتگو و رایزنی قرار گرفت.

امیر عبداللهیان ضمن ابراز تاسف و همدردی مجدد به خاطر وقوع سیل اخیر در پاکستان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در شرایط دشوار خود را متعهد به حمایت و کمک به ملت برادر پاکستان می داند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های حاصله در تکمیل و اجرای توافقات دو کشور از جمله در زمینه های برق و گاز، ابراز امیدواری کرد و گفت: مذاکرات توافق نامه تجارت آزاد میان دو کشور هر چه زودتر به امضا برسد و مبادلات تجاری افزایش یابد. در این رابطه نقش بازارچه های مرزی در ارتقاء سطح تجارت، امنیت پایدار و همچنین بهبود معیشت ساکنان مناطق مرزی دو کشور مفید است.

وزیر امور خارجه کشورمان سازمان اکو را بستر مناسبی برای گسترش همکاری های منطقه ای توصیف کرد و خواستار تقویت این همکاری ها به ویژه در حوزه ترانزیت از جمله قطار باری اکو و مسیر جاده‌ای تحت کنوانسیون‌های بین‌المللی مربوطه شد.

گفتنی است، در این دیدار وزیر امور خارجه پاکستان ضمن اشاره به پیوندهای عمیق دو ملت ایران و پاکستان و با تاکید بر اهمیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی کشورش، همکاری های دو کشور را در جهت منافع دو ملت و منطقه جنوب آسیا خواند.

وی پیوندهای دو کشور در کنار توانمندی های جمهوری اسلامی ایران را مایه مباهات دانست و از روند رو به گسترش روابط دو کشور ابراز خرسندی کرد.

دو وزیر ضمن بررسی تحولات افغانستان، ضرورت تشکیل دولت فراگیر را به عنوان اساسی برای شناسایی حکومت در افغانستان ارزیابی کردند و اهمیت حفظ اجماع موجود در این رابطه در میان کشورهای همسایه افغانستان و سایر بازیگران را یادآور شدند.