ورزشی

ایران – ازبکستان/ تشریفاتی اما حیثیتی!

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

ایران و ازبکستان امشب دیداری نسبتاً تشریفاتی برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، تیم‌ ملی فوتبال ایران در جریان هفته ششم دور گروهی مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های ۲۰۲۷ در قاره آسیا از ساعت ۲۰:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی با قضاوت کیم جونگ هیوک میزبان ازبکستان است.

دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که صعودشان به دور سوم مسجل شده و با توجه به وضعیت تیم‌های ملی ایران و ازبکستان، سرگروهی‌شان در مسیر قرارگیری در سید بهتر برای حضور در دور سوم اثرگذار نخواهد بود. هم ایران و هم ازبکستان در حال حاضر ١٣ امتیازی هستند اما تیم‌ملی به دلیل تفاضل گل بهتر، بالاتر از ازبک‌ها صدرنشین گروه E است.

با این حال تقابل ایران و ازبکستان همواره جذاب و دیدنی بوده است. دو تیم تا به حال ۱۳ بار رودرروی هم قرار گرفته‌اند که ۱۰ برد سهم ایران و تنها یک پیروزی از آن ازبکستان بوده و در دو دیدار هم نتیجه مساوی به دست آمده است.

اما ازبک‌ها در این دیدار نسبتاً تشریفاتی درگیر یک طلسم عجیب و کهنه‌ هستند. اولین و آخرین برد ازبکستان برابر ایران به بیش از یک دهه و چیزی حدود ۱۲ سال پیش بر می‌گردد. جایی که ازبک‌ها در جریان مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در آبان‌ماه ۱۳۹۱، با تک گل باکایف بر ایران فائق آمدند و آن‌ها در تقابل امشب خود با یوزهای فوتبال آسیا به دنبال تکرار اتفاق ۱۲ سال پیش و پایان دادن به این رکورد طولانی و منفی خواهند بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا