ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی افتتاح می‌شود

Print Friendly, PDF & Email

بهادری جهرمی در نشست خبری:

ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی افتتاح می‌شود

ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی افتتاح می‌شود

سخنگوی دولت گفت: روز ۱۱ اسفند سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر انجام می‌شود که برنامه‌ها و افتتاح‌های بسیار خوبی برای آن برنامه‌ریزی شده و طی آن ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اهالی رسانه ضمن تبریک ایام شعبانیه و تسلیت شهادت شهید آتش‌نشان دارابی گفت: در هفته گذشته سانحه سقوط بالگرد وزیر ورزش و همکارانشان را داشتیم که منجر به شهادت آقای احمدی به عنوان یکی از مدیران جهادی شد. وی از شهیدان حین خدمت محسوب می‌شود.

وی افزود: روز ۱۱ اسفند سومین سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر انجام خواهد شد. برنامه‌ها، جلسات و افتتاح‌های بسیار خوبی برای آن برنامه‌ریزی شده و به نوعی ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی افتتاح خواهد شد که در کشور عزیزمان در فاز ۱۴ به بهره برداری می‌رسد و به موجب آن روزانه ۵۰ هزار مترمکعب گاز تولید خواهد شد.

سخنگوی دولت بیان کرد: از دیگر افتتاح‌های این سفر استانی افتتاح طرح‌های آب شیرین کن است. دو طرح با ظرفیت ۳۵ هزار متر مکعب و دیگری با ظرفیت بیش از ۶ هزار متر مکعب به افتتاح می‌رسد. طبق معمول سفرهای استانی در این سفر بیش از ۲ هزار مسکن افتتاح خواهد شد و طرح‌های گردشگری بسیاری نیز در این سفر به افتتاح خواهد رسید.

بهادری جهرمی تصریح کرد: در هفته‌ای که گذشت آئین‌نامه حمایت از نخبگان ایرانی به تصویب رسید و به زودی ابلاغ خواهد شد و تسهیلاتی در زمینه مسکن و حمایت بیمه‌ای و سایر تسهیلات دیگر برای نخبگان عزیز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه سفرهای نوروزی قرار داریم رئیس‌جمهور دستور دادند همه استانداران و مدیران با هماهنگی صنایع دستی غرفه‌هایی را برای معرفی و ارائه محصولات گردشگری هر استان و تولیدات بانوان سرپرست خانوار ایجاد کنند تا موجب رونق بیشتر گردشگری و همچنین کمکی برای فروش صنایع دستی زنان سرپرست خانوار شود.

سخنگوی دولت در رابطه با راه اندازی مرکز مبادله ارز خاطرنشان کرد: بعد از اینکه دشمن ملت ایران در پیش برد طرح‌های خود در کف خیابان و اغتشاشات دچار ناکامی شد و مردم از هجمه همه جانبه دشمن استقبال نکردند، تمرکز را در حوزه اقتصادی و ارز گذاشت. در همین یک سال اخیر شاهد ثبات نسبی در بازار ارز بودیم و بعد از این تمرکز ناآرامی‌ها و فشارهای اقتصادی، وضعیت بی ثباتی در بازار ارز که موقتی و کوتاه مدت خواهد بود اتفاق افتاد.‌

بهادری جهرمی گفت: نهادهای اطلاعاتی و امنیتی اقداماتی انجام دادند و برخی از دشمنان محور التهاب آفرینی بودند و دستگیر شدند. برخی از التهابات در خارج از کشور هدایت می‌شود و عوامل خارج نشین آن را هدایت می‌کنند و این قبیل مسائل قابلیت پیگیری حقوقی دارند.‌

وی اضافه کرد: در حوزه اقتصادی تأمین ارز در سامانه‌های مربوطه برای تأمین نیازها در حال انجام است. میزان تأمین ارز ما در سامانه‌های مختلف عموماً بیشتر از تقاضاها است و با ثبات نسبی قیمت عرضه ارز در مقایسه با بازارهای فله‌ای، قاچاقی و دلالی نشان می‌دهد نمی‌شود روی این قیمت‌ها خیلی حساب کرد.

سخنگوی دولت بیان کرد: با توجه به تجربه‌ای که مردم روی بازارهای ملتهب دارند توصیه داریم که به التهابات مقطعی اعتماد نکنند و سرمایه گذاری نداشته باشند و در حوزه سرمایه گذاری به شرکت‌های خصوصی دارای طرح مراجعه داشته باشند.

بهادری جهرمی در رابطه با برنامه دولت برای کنترل بازار مسکن اظهار داشت: به موازات طرح دولت برای تعیین سقف اجاره بها که طرحی مسکن و مقطعی بود، تولید مسکن و جبران عقب ماندگی‌ها مورد توجه دولت است که در دولت قبل مورد توجه نبود. تمرکز دولت تأمین مسکن است و مالیات بر عابدی سرمایه نیز می‌تواند کمک کند تا قیمت مسکن کنترل شود تا به مرجعی برای سوداگری و سرمایه گذاری تبدیل نشود.

وی افزود: در تمامی سفرهای پیش روی استانی افتتاح‌های طرح‌های ملی مسکن را هم داشتیم. در حوزه تأمین زمین هم ۲۴ هزار هکتار در شهرک‌ها معرفی شدند و برای ساماندهی مشاوران املاک نیز طرح‌هایی در حال تدوین و تصویب است.

ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا