استان ها

ایجاد ۱۷ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرشیدی پیش از ظهر امروز یکشنبه در آئین افتتاح ۶ طرح بهداشتی و درمانی دزفول در روستای شهید بهشتی دزفول گفت: اقدام‌های گسترده‌ای برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در کمتر از سه سال فعالیت دولت سیزدهم در کشور انجام شده که بخش زیادی از این اقدام‌ها به خوبی معرفی نشده است.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ و ارتقای سلامت در جامعه افزود: بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و افزایش رفاه اجتماعی در گرو افزایش بهداشت در جامعه است. فرشیدی درمان رایگان کودکان زیر هفت سال را یکی از خدمات بزرگ دولت سیزدهم برشمرد و ادامه داد: کارهای بسیار بزرگی در بخش سلامت در دولت سیزدهم انجام شد که سال‌ها رها شده بود. کودکان، آینده کشور هستند و دولت سیزدهم برای رایگان کردن درمان کودکان زیر هفت سال، زیر بار تأمین هزینه‌های سنگین اجرای این طرح رفت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزوده شدن ۲ واکسن ویروتاویروس و پنوموکوک به سبد واکسیناسیون کشور را از دیگر اقدام‌های مهم دولت سیزدهم دانست و اضافه کرد: این طرح ۱۲ سال پیش در کمیته ملی واکسیناسیون تصویب شده بود ولی به دست دولت سیزدهم اجرایی و ۳۰۰ دستگاه بزرگ تشخیصی و درمانی از جمله سی تی اسکن، ام آر آی و پت اسکن با هزینه سنگین توسط دولت خریداری و در مراکز درمانی کشور به کار گرفته شد، به طوری که امروز هیچ شهرستانی در کشور وجود ندارد که حداقل یک دستگاه سی تی اسکن نداشته باشد.

فرشیدی با بیان اینکه تا پیش از دولت سیزدهم، به ازای هر چهار تا پنج هزار نفر یک مراقب سلامت در کشور وجود داشت که این رقم در دولت مردمی به یک مراقب سلامت به ازای هزار و ۵۰۰ نفر هدف گذاری و تأمین اعتبار شده است، تصریح کرد: مرکز جامع سلامت روستای شهید بهشتی دزفول نیازمند توسعه است که وزارت بهداشت همکاری لازم را برای توسعه این مرکز انجام خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا