اگر مجلس فقط ارقام تصویب کند و دولت عمل نکند، کاری پیش نمی‌رود

گودرزوند:

اگر مجلس فقط ارقام تصویب کند و دولت عمل نکند، کاری پیش نمی‌رود

اگر مجلس فقط ارقام تصویب کند و دولت عمل نکند، کاری پیش نمی‌رود

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد مجلس صرفاً اعداد را مصوب کند و دولت کار خود را انجام دهد، قطعاً مشکلات کشورها حل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد گودرزوند نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۱۷ آبان ماه) در صحن علنی مجلس با اشاره به اینکه موضوع تبصره ۱۸ است یکی از کارهای خوبی بود که مجلس در بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به آن پرداخت، اظهار کرد: یکی از موضوعات جدی امروز که بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد رفع بیکاری و اشتغال و فعال کردن چرخه تولید کشور است که در فرمول‌های محاسباتی مجلس به دقت به این موضوعات پرداخته شده است.

وی تاکید کرد: مجلس با فهم این موضوع در بودجه ۱۴۰۰، ۳۲ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب کرد که متأسفانه در سال قبل تنها ۵۲ درصد آن تخصیص داده شد؛ شاید سال قبل به این علت که دولت در حال تغییر بود تخصیص کامل صورت نگرفت و دولت فرصت اجرای این اقدام را پیدا نکرد؛ اما سال ۱۴۰۱ با توجه به ضرورت فعال‌سازی چرخه اقتصادی کشور، حل مشکل بیکاری و حل موضوع سرمایه در گردش، ۱۰۳ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داد که متأسفانه یک ریال از آن تخصیص نیافته است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات عنوان کرد: وزارت امور دارایی و اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه باید به این وضع رسیدگی می‌کرد. مجلس سال گذشته زمان بسیار زیادی روی این موضوع گذاشت.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد مجلس صرفاً اعداد را مصوب کند و دولت کار خود را انجام دهد، قطعاً مشکلات کشورها حل نخواهد شد. آنچه که در تبصره ۱۸ وجود دارد اصولاً رفع مشکل بیکاری و کمک به چرخه تولید اقتصادی کشور است که متأسفانه در ۷ ماه قبل یک ریال از منابع تحقق یافته تبصره ۱۴ در استان‌ها توزیع نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا