استان ها

اکثر شاخص‌های حوزه روستایی خراسان رضوی ارتقا یافته است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا سراجی در مراسم روز ملی روستا و عشایر که در محل اردوگاه ثامن الائمه «ع» برگزار شد، ضمن اشاره به ارتقا شاخص‌ها در حوزه طرح تحول روستایی استان اظهار کرد: بخش گازرسانی روستایی ۹۷.۳، بخش آب و آب آشامیدنی ۹۵.۹ درصد، تهیه طرح‌های هادی ۹۹ درصد، آسفالت راه‌های روستایی ۹۵.۵ درصد، ارتباطات ۸۹.۲ و حدنگار اراضی کشاورزی روستاهای استان به ۹۱ درصد ارتقا یافته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: رویکرد دولت و مجلس شورای اسلامی در حوزه روستایی با تصویب قانون برنامه هفتم واضح و روشن است. در این قانون از ۱۲۰ شاخص ۱۳ شاخص به صورت مستقیم به حوزه روستایی توجه دارد.

وی افزود: مقرر است در سال اول برنامه هفتم سازمان پیشرفت و آبادانی روستاها تشکیل و با ارتقا جایگاه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به معاون رئیس جمهور که یکی از اتفاقات خوب و ارزشمند بوده امید می‌رود این موضوع هم به توسعه امور روستایی در کشور کمک کند.

سراجی ابراز کرد: ارتقا درجه ۳۶۲ دهیاری و صاحب درجه شدن ۴۴ دهیاری و اخذ مجوز برگزاری آزمون استخدامی دهیاری‌ها در استان از دیگر اقدامات شاخص در حوزه روستایی بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا