ورزشی

اپه و فلوره هر روز ضعیف‌تر از دیروز

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

دو اسلحه اپه و فلوره ایران در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا کویت عملکرد ضعیفی از خود نشان دادند و فدراسیون نباید پشت مدال‌آوری سابر پنهان شود.

به گزارش ایسنا، در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا کویت همانند سال های گذشته تنها اسلحه سابر توانست مدال‌آور باشد و بقیه اسلحه‌ها عملکرد ضعیفی بر جا گذاشتند. اسلحه سابر در انفرادی مدال برنز و در تیمی مدال نقره گرفت.

دو اسلحه فلوره و اپه سال‌ها است که درگیر همین نتایج ضعیف هستند اما هیچ برنامه‌ریزی که نشان دهد تحولی در این دو رشته بوجود آمده، مشاهده نشده است. در زمان مدیریت قبلی فدراسیون این دو اسلحه همین نتایج ضعیف را می‌گرفتند و در فدراسیون حال حاضر هم اپه و فلوره بدون گرفتن نتیجه خاصی مسابقات را ترک می‌کنند. حتی تیم اپه هم به صورت کامل اعزام نشد و برای حضور در بخش تیمی از یکی از شمشیربازان فلوره استفاده شد.

این دو رشته نیاز به برنامه‌ریزی اساسی دارند و با برگزاری یکی‌، دو اردو اتفاق خاصی برای اپه و فلوره رخ نمی‌دهد. درست است که تیم سابر در حال حاضر نتیجه می‌گیرد اما فدراسیون چند سال قرار است در باد مدال‌های سابر بخوابد و روزی که ورزشکاران شاخص سابر هم کنار بروند، آن موقع چه چیزی برای عرضه در کل شمشیربازی دارد؟

چند مسابقه دیگر باید این دو اسلحه بروند و نتیجه نگیرند تا فدراسیون به فکر بهتر کردن اوضاع بیفتد. این دو اسلحه در مسابقات جوانان و نوجوانان نتیجه ضعیف می‌گیرند و وضعیت در رده بزرگسالان هم همین آش است و همین کاسه.

عملکرد شمشیربازان اپه و فلوره در قهرمانی آسیا:

انفرادی

اسلحه اپه

*زنان (۵۴ شرکت کننده)

۲۲- ریحانه رضایی طادی

۴۸- کیمیا رضایی مقدم

*مردان (۷۹ شرکت کننده)

۴۰- محمدرضا وثوقی

۴۱- محمد رحیمی

۴۵- محمد اسماعیلی

۶۰- بهنام بیک

اسلحه فلوره

*زنان(۴۴ شرکت کننده)

۳۵- زهرا کارگر

۳۷- شیدا حسینی

۴۰- کیمیا معتمدی

تیمی

اسلحه اپه

زنان:تیم ایران در بین ۱۳ تیم شرکت کننده، دوازدهم شد.

مردان: تیم ایران در بین ۱۷ تیم شرکت کننده، پانزدهم شد.

اسلحه فلوره

زنان: تیم ایران در رده نهم و آخر قرار گرفت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا