اپلیکیشن برق من چیست؟ – هشت صبح
به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :
به گزارش خبرنگار مهر، شرکت برق اعلام کرد مشترک گرامی، با ثبت نام در این سامانه میتوانید تمامی خدمات عمومی مورد نیاز را بدون مراجعه حضوری و تنها از طریق گوشی تلفن همراه خود در هر زمانی و از هر نقطهای دریافت نمائید.
برای دسترسی به برق من دو راهکار وجود دارد یکی سامانه آنلاین و دیگری استفاده از اپلیکیشن که این دو تفاوتهایی با یکدیگر دارند. سامانه آنلاین پرداخت الکترونیک جهت استعلام، پرداخت و خدمات ویژه مخصوص قبوض است. در سامانه برق من دیگر نیازی به قبض کاغذی نیست و میتوانید تمام قبضهای خود را بدون نیاز به شناسه پرداخت و شناسه قبض، استعلام و پرداخت کنید.
از طریق این سامانه به مشترکین این امکان داده شده است تا با استفاده از ابزارهای مختلف شامل، وبسایت برق من، اپلیکیشن برق ایران و درگاههای بانکی و اپلیکیشنهای پرداخت اقدام به رؤیت و پرداخت قبوض خود نمایند.
بر این اساس همانطور که مشترکین میتوانند در وب سایت برق من اقدام به استعلام بدهی و پرداخت قبض نمایند، این امکان فراهم شده است تا با وارد کردن شناسه قبض ۱۳ رقمی در دستگاهای ATM و دستگاههای POS و همچنین اپلیکیشنهای پرداخت بتوانند قبض خود را استعلام و پرداخت نمایند.
اما اپلیکیشن برق من علاوه بر استعلام و پرداخت قبوض ویژگیهای دیگری هم دارد که میتوان به آنها اشاره کرد؛ نمایش اطلاعات و وضعیت آخرین قبض، امکان پرداخت آنی قبض، نمایش سوابق پرداخت، نمایش سوابق مصرف، ثبت قرائت توسط مشترک (خود اظهاری)، نمایش ماشین حساب تعرفه برای مدیریت مصرف، امکان ثبت درخواست انشعاب جدید و امکان پیگیری و پرداخت هزینه انشعاب، ثبت درخواست تفکیک و ادغام، امکان ثبت درخواست تغییر نام و مکان، ثبت درخواست جمعآوری و وصل انشعاب، ثبت درخواست آزمایش کنتور، مشاهده خاموشیها، ثبت و اعلام خاموشی، رفع مشکل ولتاژ شبکه برق، اعلام مشکل روشنایی معابر، ثبت خسارت وارده به مردم، ثبت خسارت وارده به شبکه، درخواست رفع حریم، رفع خطر از تأسیسات مخاطرهآمیز، ثبت سرقت برق، ثبت مکاتبات مراجعین حوزه برق و استعلام شبکه موجود توسط سازمانها و ادارات دولتی از جمله خدماتی هستند که این اپلیکیشن در اختیار مشترکان برق قرار میدهد.