ورزشی

اولین میزبانی پزشکیان/ رد یک شایعه درباره هنیه توسط پایگاه خبری اروپایی

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

اولین میزبانی پزشکیان، یک تکذیب مهم درباره هنیه از سوی پایگاه اروپایی، انتقاد یک مقام قضایی از باقی ماندن برخی محکومان در زندان، هشدار لندن به شهروندان خود در لبنان، خدمت بانک مرکزی به زوار اربعین و شکستن یک رکورد برای ایران در المپیک پاریس از مهمترین اخبار شامگاهی ۱۳ مرداد ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه ۱۳ مرداد اخباری در حوزه‌های مختلف منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

میزبانی پزشکیان از قالیباف و اژه ای

سیاسی:

اولین جلسه سران قوا به میزبانی مسعود پزشکیان به‌منظور بررسی مسائل مهم کشور برگزار شد.

اولین میزبانی پزشکیان/ رد یک شایعه درباره هنیه توسط پایگاه خبری اروپایی

نشست هفتگی سران قوا بعد از ظهر امروز – شنبه – به میزبانی مسعود پزشکیان رئیس جمهور و با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه تشکیل شد.

در این جلسه درباره مسائل مهم کشور تبادل نظر و برای هماهنگی هر چه بیشتر قوا در حل مسائل جاری گفتگو شد.

تکذیب بمب‌گذاری در محل اقامت شهید هنیه توسط رسانه انگلیسی

جهان:

تارنمای آنلاین «میدل ایست آی»، در گزارشی به نقل از سه شاهد عینی که در ساختمان شدیدا محافظت شده و محل اقامت شهید هنیه حضور داشتند نوشت: «رئیس سیاسی حماس در اثر شلیک پرتابه به اتاقش کشته شده (به شهادت رسیده) است و بمب گذاری در کار نبوده است.»

این افراد که یکی از آنها در اتاقی در نزدیکی شهید هنیه اقامت داشت، روز جمعه به میدل ایست آی گفتند که قبل از اینکه انفجار ساختمان را تکان دهد صداهایی، مشابه صداهای ناشی از موشک را شنیده اند.

اولین میزبانی پزشکیان/ رد یک شایعه درباره هنیه توسط پایگاه خبری اروپایی

یکی از این افراد به این تارنما گفت: «این رخداد، قطعا ناشی از یک پرتابه بوده و بمب کار گذاشته شده ای در کار نبوده است.»

این افراد همچنین خرابی های ناشی از انفجار را دیده اند و به باور آنها، یک موشک می تواند چنین خرابی برجا بگذارد.

دو نفر دیگر که در طبقات جداگانه اقامت داشتند نیز شاهد خرابی های ناشی از این انفجار بودند که منجر به ریزش جزئی سقف و دیوار بیرونی اتاق محل اقامت شهید هنیه شد.

هشدار انگلیس به شهروندان خود در لبنان

دولت انگلیس از شهروندان خود در لبنان خواسته است که به علت ترس از وقوع جنگ همه‌جانبه بین اسرائیل و مقاوت لبنان و درگیری منطقه ای گسترده‌تر، فورا این کشور را ترک کنند.

«دیوید لامی»، وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه ای گفت: «تنش ها در منطقه بالا است و وضعیت ممکن است به سرعت بدتر شود.»

طبق گزارش نشریه انگلیسی «گاردین»، وزیر خارجه انگلیس افزود: «در حالی که ما شبانه روز برای تقویت حضور کنسولی خود در لبنان تلاشمی کنیم، پیام من به اتباع انگلیسی در آنجا واضح است، همین حالا لبنان را ترک کنید.»

تاکنون، آمریکا و استرالیا نیز خواستار خروج شهروندان خود از لبنان شده اند.

مخالفت مصر با سیاست ترورهای اسرائیل 

بدر عبدالعاطی وزیر امور خارجه مصر در تماس تلفنی با «علی باقری» سرپرست وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تحولات اخیر منطقه و ترور اسماعیل هنیه در تهران، بر مخالفت قاهره با سیاست تشدید حملات اسرائیل و همچنین سیاست ترور و نقض حاکمیت کشورها تأکید کرد.

اولین میزبانی پزشکیان/ رد یک شایعه درباره هنیه توسط پایگاه خبری اروپایی

وی افزود: «تحولات اخیر در منطقه بی‌سابقه و به شدت خطرناک است و تهدیدی برای گسترش دامنه درگیری‌ها است؛ به‌گونه‌ای که ثبات کشورهای منطقه و منافع ملت‌ها را تهدید می‌کند، لذا همه طرف ها آرامش و خویشتنداری خود را برای خارج نشدن اوضاع از کنترل نشان دهند.»

افزایش سقف برداشت از خودپردازها برای زائرین اربعین

اقتصادی:

رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد که برای خدمت به زوار اربعین حسینی، سقف برداشت از خودپردازهای مستقر در مبادی مرزی تردد زوار اربعین ۵ برابر شده است. 

اولین میزبانی پزشکیان/ رد یک شایعه درباره هنیه توسط پایگاه خبری اروپایی

محمدرضا فرزین خاطر نشان کرد: بانک مرکزی در این راستا، به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران اربعین حسینی، برداشت نقدی روزانه از خودپردازها ثابت و سیار به صورت درون بانکی و شتابی مسیر تردد زائران و پایانه‌های مرزی در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کلیه نقاط مرزی با کشور عراق، از ۱۶ مرداد ماه تا ۱۶ شهریورماه سال جاری را از ۲۰۰ هزار تومان تا سقف یک میلیون تومان افزایش داده است.

غیرقابل پذیرش بودن ماندگاری در زندان به دلیل خسارت تاخیر دیه

اجتماعی:

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در صورتی که اصل دین پرداخت شود توجیهی برای اعمال ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی وجود ندارد و اگر شخصی صرفا به‌دلیل خسارت تاخیر تادیه در زندان دچار ماندگاری شده باشد، غیرقابل پذیرش است.

اولین میزبانی پزشکیان/ رد یک شایعه درباره هنیه توسط پایگاه خبری اروپایی

علی القاصی در نشست فصلی شورای برنامه‌ریزی مدیران قضایی دادگستری کل استان تهران بر ضرورت محاسبه خسارت تاخیر تادیه به‌صورت سالانه بر اساس شاخص اعلامی از سوی بانک مرکزی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر فرمول محاسبه خسارت تاخیر تادیه در اختیار حوزه‌های قضایی گرفته شده و مدیران واحدها و روسای حوزه‌های قضایی مکلفند تا نظارت لازم را به‌منظور اجرای دقیق بخشنامه صادره اعمال کنند.

القاصی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آزادی یک زندانی که پس از ۱۷ سال به‌دلیل خسارت تاخیر تادیه در زندان دچار ماندگاری شده بود و روز به روز به بدهی او افزوده می‌شد، اشاره کرد و گفت: آنچه در رای دادگاه، مورد حکم واقع می‌شود، اصل دین است و بر همین اساس ضمن توجه به حقوق خواهان و جلوگیری از تضییع آن، در صورتی که اصل دین پرداخت شود توجیهی برای اعمال ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی وجود ندارد و اگر شخصی صرفا به‌دلیل خسارت تاخیر تادیه در زندان دچار ماندگاری شده باشد، غیرقابل پذیرش است. 

شکسته شدن یک رکورد توسط دوچرخه سوار جوان کشورمان

ورزشی:

در هشتمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رقابت دوچرخه‌سواری جاده برگزار شد و علی لبیب توانست پس از ۱۶ سال انتظار از خط پایان المپیک عبور کند.

اولین میزبانی پزشکیان/ رد یک شایعه درباره هنیه توسط پایگاه خبری اروپایی

لبیب پس از گذشتن از خط پایان رقابت‌های دوچرخه سواری گفت: خوشحالم که توانستم به عنوان نفر ۷۶ از خط پایان عبور کنم. یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی خودم را امروز پشت سر گذاشتم و خوشحالم که زحماتم نتیجه داد. خوشحالم طلسم رد نکردن خط پایان را امروز من و پس از سال‌ها شکستم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا