ورزشی

اولین بیانیه‌های دور دوم/ یک اظهار نظر انتخاباتی بنزینی

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

بیانیه جدید مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، برگزاری مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، تلاش اصولگرایان برای وحدت، تدوین طرحی برای امداد هوایی در تهران و خروج یک مدعی از گردونه یک رقابت ورزشی از مهم‌ترین اخبار شامگاهی نهم تیرماه ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه شنبه ۹ تیر  ۱۴۰۳ خبرنگاران ایسنا به تهیه و تولید اخبار مختلفی در حوزه‌های گوناگون پرداختند که در ادامه مهمترین این اخبار را مرور می‌کنیم:

جلیلی: سراغ گروه‌هایی بروید که سانسور می‌شوند

سیاسی:

سعید جلیلی نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با صدور بیانه ای تاکید کرد که فاصلۀ هشتم تا پانزده تیرماه فاصله‌ای کوتاه برای برداشتن گامی بلند و تاریخی است.

وی خطاب به هواداران خود گفت: اکنون وقت درنگ نیست! به روستاها بروید و صدای ما را به آن‌ها برسانید، به حاشیۀ شهرها بروید و حرف ما را به آن‌ها بگویید! سراغ گروه‌هایی بروید که سانسور می‌شوند، دیده نمی‌شوند، گویی کسی روی رأی و نظر و انتخاب آن‌ها حساب باز نکرده است… بروید و آنان را از این انتخاب، از این چشم‌انداز، از این دوراهی که پیش روی ملت ایران قرار گرفته است، آگاه کنید. چون من روی آن‌ها حساب باز کرده‌ام؛ روی همۀ آن‌ها، «همۀ» مردم ایران! دولت نقش‌آفرین وقتی می‌تواند از یک جهان فرصت برای یک ایران جهش بهره ببرد که به هر ایرانی متناسب با استعداد و توانایی او، نقشی بسپارد و او را در این حرکت بزرگ سهیم کند.

توصیه درباره سانسور شده‌ها/ خروج یک مدعی از گردونه رقابت

پزشکیان: صدای بی صدایان هستم

مسعود پزشکیان نیز در بیانیه ای تاکید کرد که «رأی شما در این مرحله به من باری سنگین بر دوش من گذاشت. من متعهدم که به اعتماد شما خیانت نکنم؛ شما به من رأی دادید چون گفتم: در همه‌جا راست گفته‌ام و دروغ نمی‌گویم؛ از هیچ امتیاز ویژه‌ای بهره نگرفته‌ام و به هیچ فسادی میدان نمی‌دهم. گفتم: زمام اداره و اصلاح امور را برای احقاق حقوق ملت و رفع تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها به قانون و امر کارشناسی و خرد جمعی می‌سپارم. گردنم همچنان در گرو این گفته‌هایم است و از این پس هم میثاقم با شما پایبندی به این رأی شما برای ایران خواهد بود . پس از انتخاب هم هرجا دیدید از مسیر اخلاق و انصاف و قانون یا پیگیری خواست شما خارج شدم، با مطالبه و انتقاد و اصلاح مرا به موضع حق و عدل برگردانید.»

رئیس ستاد انتخابات پزشکیان: نگویید رئیس جمهور اختیار ندارد

علی عبدالعلی‌زاده رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در یک نشست خبری گفت: عبدالعلی زاده با بیان این‌که «پروژه بنزین فقط پروژه دولت نیست و این اشتباه است که دولت یک طرفه بنزین را گران می‌کند»، ادامه داد: در پروژه بنزین همه ایرانیان سهم دارند و همه باید بیایند با آن‌ها گفتگو شود و توجیه شوند و اجازه دهیم که آن‌ها به راه حل‌های ایراد بگیرند؛ سپس به پروژه‌ای ملی تبدیل شود. بخش از مدیریت‌ها در کشور ما بحران زاست؛ برای مثال کشور کم آبی هستیم اما تشنه مطلق نیستیم اما چون هیچ برنامه‌ای برای گفت‌وگو با کشاورزان نداریم تصمیماتی در حوزه مدیریت آب گرفته می‌شود که کشاورزان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در بحث قیمت بنرین و گازوئیل هر قیمت کارشناسی تعیین شود، انشاءالله خواهیم دید که آنچنان با آرامش و همکاری مردم موضوع جا می‌افتد که هم موجب رضایت مردم باشد و هم موجب آبادانی کشور؛ این‌ها از آزمون‌های مدیریتی است که دکتر پزشکیان انجام خواهد داد.

جلسه منصوری، نیکزاد، فروزنده و میرشمسی

جلسه روساد ستادهای انتخاباتی سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی برگزار شد.

توصیه درباره سانسور شده‌ها/ خروج یک مدعی از گردونه رقابت

محسن منصوری رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی با انتشار این خبر در شبکه اجتماعی ایکس  نوشت: «‏با هدف تقویت جبهه انقلاب در دور دوم انتخابات، جلسه صمیمانه و مشترکی با برادران عزیزم؛ دکتر نیکزاد، دکتر فروزنده و دکتر میرشمسی، روسای ستادهای انتخاباتی دکتر قالیباف، دکتر زاکانی و دکتر قاضی‌زاده هاشمی داشتیم. ان‌شاالله با ‎وحدت به پیروزی می‌رسیم.»

تظاهرات شهرک نشینان صهیونیست علیه نتانیاهو

جهان:

هزاران نفر از شهرک‌نشینان شنبه شب در تل آویو و حیفا و برخی دیگر از شهرهای اشغالی علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات برگزار کرده و خواستار برکناری او و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

صهیونیست‌ها شنبه‌شب در تل آویو و برخی دیگر از شهرهای اشغالی تظاهرات برپا کرده و خواستار توافق فوری برای تبادل اسرای صهیونیست در غزه شدند. معترضان از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی خواستند مانع نتانیاهو از خنثی کردن تلاش‌ها برای به نتیجه رساندن این توافق شوند.

انعقاد قرارداد مشارکت رسمی ایران در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا، کانسای- ژاپن 

اقتصادی:

قرارداد مشارکت رسمی ایران در اکسپو ۲۰۲۵میلادی اوزاکا، کانسای- ژاپن منعقد شد که موضوع آن طراحی جامعه آینده برای زندگی بشر خواهد بود.

اجلاس تابستانه مشارکت کنندگان بین المللی اکسپو ۲۰۲۵ میلادی اوزاکا، کانسای-ژاپن با مشارکت قریب ۶۰۰ نفر از نمایندگان حدود ۱۶۰ کشور و سازمان بین المللی از پنجم تیرماه ۱۴۰۳ کار خود را در شهر نارای ژاپن آغاز کرده است. 

این قرارداد بین مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران و نماینده عالی کشورمان در اکسپو ژاپن و دبیرکل انجمن اکسپوی۲۰۲۵ میلادی ژاپن، همچنین کمیسر ژنرال اکسپوی ۲۰۲۵ میلادی به امضا رسید.

تهران در انتظار تدوین طرح جامع امداد هوایی 

اجتماعی:

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از پیگیری برای تدوین طرح جامع امداد هوایی کلانشهر تهران خبر داد.

توصیه درباره سانسور شده‌ها/ خروج یک مدعی از گردونه رقابت

صمیم مرادی روزبهانی با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه مراقبت پروازی و بیس پروازی که ذیل کمیته تخصصی امداد هوایی کلانشهر تهران برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این جلسه افزایش هماهنگی سازمانی به منظور استفاده از ظرفیت‌های پروازی در زمان بحران و بحث و بررسی در خصوص تدوین طرح جامع امداد هوایی بود.

پخش ۲ مناظره جلیلی و پزشکیان

فرهنگی:

با مشخص شدن جدول تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری دوشنبه ۱۱ تیر از ساعت ۲۱:۳۰ مناظره اول و سه‌شنبه ۱۲ تیر از ساعت ۲۱:۳۰ مناظره دوم بین دو نامزد راه‌یافته به دور دوم برگزار خواهد شد.‌

توصیه درباره سانسور شده‌ها/ خروج یک مدعی از گردونه رقابت

پخش مستند ٢ نامزدها و  همچنین نطق جلیلی و پزشکیان از دیگر برنامه‌های تبلیغاتی صداوسیما خواهد بود.

حذف ایتالیا از یورو ۲۰۲۴

ورزشی:

ایتالیا با شکست برابر سوئیس حذف زودهنگامی از یورو ۲۰۲۴ داشت.

توصیه درباره سانسور شده‌ها/ خروج یک مدعی از گردونه رقابت

در اولین دیدار دور یک‌ هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ دو تیم سوئیس و ایتالیا برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری دو بر صفر سوئیس خاتمه یافت. 

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا