ورزشی

اولتیماتوم کمیته انضباطی به قراردادهای صوری/ دردسر بزرگ استقلال در هفته اول

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که در صورت اثبات عقد قرارداد صوری بین باشگاه و بازیکن، باشگاه با محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی و بازیکن با ۲ سال محرومیت از فعالیت ورزشی مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی در نشست خبری مربوط به دستورالعمل انضباطی جدید فدراسیون فوتبال اظهار کرد : در مورد قراردادها باید چند نکته را بگویم که اول از همه ضرورت فسخ و ثبت قرارداد در سازمان لیگ است که الزاما باید در سازمان لیگ ثبت شود. دوم، ضرورت مهلت ثبت نام بازیکنان لیگ برتر است که به باشگاه‌ها فرصت ۲۰ روزه داده شد تا در زمان معین شده ۱۶ بازیکن خود را ثبت کنند، در غیر این صورت باشگاه لیگ برتری ۵ میلیارد و لیگ یک ۳ میلیارد تومان جریمه می‌شود.

او افزود: اگر تا ۴۸ ساعت قبل از اولین بازی کارت بازی صادر نشود، دیگر او حق بازی ندارد که چهار تیم همچنان مشکل دارند. این رویه تا تاریخ ۲۸ شهریور که آخرین فرصت نقل و انتقالات است، ادامه دارد. من امروز شنیدم یکی از باشگاه‌های معروف ما تازه امروز مدارک را به سازمان لیگ داده است. روز جمعه بازی دارند و اگر امروز به هر دلیلی کارتی صادر نشود، این باشگاه حق استفاده از بازیکنانش را ندارد. طبیعتا اگر استفاده کنند و شکایتی از تیم مقابل واصل شود تحت عنوان بازیکن غیرمجاز بررسی می‌شود. (استقلال جمعه مقابل شمس آذر قرار می‌گیرد.)

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: در مورد قراردادهای صوری،  اگر در سازمان لیگ ثابت شود که باشگاه با بازیکنی دو نسخه قرارداد بسته است، باشگاه متخلف تا دو فصل شاهد بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی‌اش خواهد بود و بازیکن متخلف دو فصل محروم از فعالیت ورزشی می‌شود.

حسن‌زاده بیان کرد: موضوع بعدی مصاحبه‌ها و بیانیه‌ها باشگاه‌ها و اعضایش علیه یک دیگر است که در سه حالت جرایم سنگین دارد. حالت اول، انتشار اطلاعیه غیرفنی از سوی باشگاه، مصاحبه خارج از مسئولیت خود در خصوص فدراسیون و انتشار بیانیه از سمت مدیران روابط عمومی در مورد فدراسیون است. اگر بیانیه توسط روابط عمومی منتشر شود این دستورالعمل پیش بینی کرده تمامی مدیران باشگاه‌ها محکوم خواهند شد. جرایم پیش بینی شده برای لیگ یک در اولین مرحله ۵۰۰ میلیون تومان و لیگ برتر ۲ میلیارد و در صورت تکرار تا ۴ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند و تا زمانی که پرداخت نشود نمی‌توانند فعالیت داشته باشد.

او در ادامه گفت: سقف بودجه باشگاه‌ها طبق مصوبه‌های کارگروه تعیین شده و تطبیق پرداختی باشگاه به بازیکنان را دارد.

ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا