روح الله زاد با اشاره روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین: انگلیس به دنبال ایجاد یک رژیم پادگانی در منطقه بود دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: انگلیس به دنبال ایجاد یک رژیم پادگانی در منطقه بود تا اجازه ندهد مطالبات تاریخی و تمدنی مردم منطقه فعال و خللی در صادرات انرژی […]

روح الله زاد با اشاره روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین:

انگلیس به دنبال ایجاد یک رژیم پادگانی در منطقه بود

انگلیس به دنبال ایجاد یک رژیم پادگانی در منطقه بود

دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: انگلیس به دنبال ایجاد یک رژیم پادگانی در منطقه بود تا اجازه ندهد مطالبات تاریخی و تمدنی مردم منطقه فعال و خللی در صادرات انرژی ایجاد شود.

به گزارش هشت صبح، ویژه برنامه دانشجویان جدید الورود دانشگاه جامع علمی کاربردی شماره ۱۴ با مشارکت جمعیت حمایت از ملت فلسطین در حالی برگزار شد که میثاق نامه این دانشگاه نیز در حضور معاون علمی و معاون اجرایی دانشگاه جامع علمی کاربردی شرق تهران در حضور دانشجویان قرائت شد.

احمد رضا روح الله زاد، دبیر کمیسیون سیاسی و امور بین المللی جمعیت دفاع از ملت فلسطین، در مراسم جشن دانشجویان جدیدالورود «واحد ۱۴ دانشگاه جامع علمی کاربردی» در سالن اجتماعات شیخ مصطفی راهنمای جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد، با اشاره با تقارن این برنامه با ۲۹ نوامبر سالروز تصویب قطعنامه ۱۸۱ مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در آن به ناروا سرزمین فلسطین را میان دو قوم یهود و عرب، تقسیم کرده است، گفت: سازمان ملل متحد برای توجیه و سرپوش نهادن بر این خیانت و ستم خود بر ملت فلسطین، این روز را در تقویم خود «روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین» نامگذاری کرده است.

روح الله زاد با طرح این سوال که شاید پرسیده شود؛ رژیم صهیونیستی به هر حال یک رژیم عضو سازمان ملل متحد است و چرا بحث مقابله با آن و حذف آن از سوی جامعه و نظام ایران دنبال می‌شود؟ گفت: برای پاسخ به این سوال باید اهداف تاسیسی این رژیم از زبان شخصیت‌هایی که در شکل گیری جریان صهیونیسم و تأسیس اسرائیل دخیل بوده اند مورد توجه قرار گیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی، افزود: من به چند نقل قول از برخی از این شخصیت‌ها در اینجا اشاره می‌کنم که باید در مورد آنها تأمل کرد. وی به سخنان لوید جورج نخست وزیر وقت بریتانیا اشاره کرد که تاکید دارد: «ایجاد یک پادگان مستعمره یهودی نشین در سرزمین کهن فلسطین برای حفظ مصر و منافع بریتانیا مهم است». همچنین نامه تئودور هرتزل (به عنوان بنیانگذار صهیونیسم مشهور است) به سسیل رودز، فرمانده وقت ارتش استعماری بریتانیا که رسماً اعلام می‌کند صهیونیست یک جریان استعماری است و دولت بریتانیا نیز یک دولت استعماری است و بر این اساس یهودیان می‌توانند در چارچوب منافع مشترک همکاری داشته باشند. یادداشت جیمز بالفور وزیر خارجه وقت بریتانیا (اعلامیه بالفور منتسب به وی ثبت شده است) نیز تاکید دارد: «صهیونیسم، خوب یا بد، زشت یا زیبا، ریشه در آرزوها و آرمان‌های ما (قدرت‌های غربی) دارد و بر این اساس ایجاد یک دولت یهودی در سرزمین باستانی یهود از ۷۰۰ هزار عرب متعصبی که در این سرزمین کهن زندگی می‌کنند مهم‌تر است»

دبیر کمیسیون سیاسی و امور بین المللی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در پایان صحبت‌های خود گفت: باید دید چرا این منطقه برای قدرت‌های استعماری و صهیونیست‌ها تا این حد اهمیت دارد؟ از آنجا که این منطقه خاستگاه تمدن بشری، خاستگاه ادیان آسمانی، حلقه وصل سه قاره آسیا، اروپا و افریقا، وجود آبراهه‌های راهبردی جهان مانند هرمز، باب المندب، سوئز، وجود ذخایر عظیم نفت و گاز است، بنابراین ایجاب می‌کرد تا در منطقه یک رژیم پادگانی ایجاد شود تا با مدیریت ناامنی اجازه ندهد؛ مطالبات تاریخی و تمدنی مردم منطقه فعال شده و خللی در صادرات انرژی ایجاد نشود، از سویی دیگر انرژی به صورت خام و ارزان به صنایع غرب صادر شود و درآمدهای حاصل از فروش نفت در منطقه سرمایه گذاری نشود بلکه به غرب بازگردد. در نهایت هم چون در کشورهای منطقه سرمایه گذاری‌های لازم صورت نگرفته، کشورهای منطقه از قطار توسعه عقب می‌مانند و جوانان تحصیلکرده منطقه که خود نیز از بزرگترین ثروت‌های منطقه هستند به غرب سرازیر شوند و در واقع در کنار ربودن ثروت مادی کشورهای منطقه ثروت انسانی آن نیز توسط غرب ربوده می‌شود.

شایان ذکر است در پایان این برنامه از چند پرستار نمونه دانش آموخته دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد ۱۴ تهران تجلیل به عمل آمد.