انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور: در اغتشاشات اخیر نوجوانانی که دستگیر شدند، تحت تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بودند

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایسنا: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با تاکید بر اینکه باید خانواده را نگه داریم و آن را حفظ کنیم، گفت: پای “خانواده” بایستیم و با خانواده‌های انحرافی که دارند تحمیل می‌کنند، “خانواده” را از درون از هم نپاشیم.

انسیه خزعلی با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی به بیان جزئیات رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه پرداخت و اظهار کرد: اگر خانواده سالم و مطلوبی داشته باشیم که ضمن حفظ سنت‌های خوب گذشته برای به روز شدن تلاش می‌کند، می‌توانیم حرف اول دنیا را در زمینه خانواده بزنیم چراکه پشتوانه قوی فرهنگی در ایران و اسلام داریم و به هر دو می‌توانیم ببالیم و می‌توانیم الگوی جهان باشیم.

وی با بیان اینکه خانواده چالش جدی جهان است، ادامه داد: در حال حاضر با چالش جمعیتی مواجه‌ایم و تا وقتی بنیان خانواده محکم و به خوبی هدایت نشود نمی‌توان به این امید داشت که در دهه‌های آینده بتوانیم در منطقه حرف اول را بزنیم.

رییس شورای سیاستگذاری رویداد خانواده و فرهنگ عامه، ادامه داد: توقعاتی که از تشکیل خانواده در ذهن جوانهای ما است باعث شده با این وضعیت روبرو باشیم که بخشی از آن اقتصادی وبخشی دیگر فرهنگی است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به لزوم مقابله با مصرف گرایی در امر تشکیل خانواده، افزود: می‌خواهیم ضمن اینکه سنت‌های قدیمی را زنده نگه می‌داریم از اسراف جلوگیری و در این راه فرهنگ سازی کنیم. امکان این امر با کار جمعی و مردمی ممکن است.

خزعلی با بیان اینکه خیلی از الگوها و ارزش‌هایمان به سمت کم سویی، کم نوری و کمرنگ شدن می‌رود، گفت: امیدواریم با رویداد خانواده و فرهنگ عامه ارزش‌ها و گنجینه‌های مساله خانواده را زنده کنیم و با کمک مردم حرکت خوبی در مسیر اعتلای خانواده داشته باشیم. اساس سند تحول دولت بر مبنای خانواده است، در برنامه‌ریزی و رویه‌های دولت سیزدهم بسیار خانواده، جمعیت، پایداری خانواده و دور شدن از آسیب‌ها مهم  است. در برنامه هفتم هم مساله خانواده به طور وسیع دیده شده است.

وی با بیان اینکه کلان رویداد خانواده و فرهنگ عامه در ۹ گروه طی سال برگزار خواهد شد و اختتامیه آن سال آینده به طور بین الملی برگزار می‌شود، اظهار کرد: اگر هسته اولیه، کانون و مرکزیت خانواده به خوبی تنطیم و جهت دهی شود، می‌تواند جامعه را مقاوم و پایدار نگه دارد، به استحکام کشور کمک می‌کند  که دستخوش تهاجمات، حمله و در تیررس بسیاری از مسائل فرهنگی قرار گرفته است. در عصر هوش مصنوعی و جنگ شناختی باید حمایت و دفاع از خانواده را داشته باشیم که راهکار آن بیشتر از آنکه سلبی باشد، ایجابی و از طریق تبیین مفاهیم خانواده است. به گفته رییس شورای سیاستگذاری رویداد خانواده و فرهنگ عامه، این رویداد ذیل ۹ گروه موفقیت و مهارت خانواده، مدیریت و تربیت دینی خانواده، مد و لباس خانواده، رسانه و خانواده، تغذیه و سفره خانواده، اوقات فراغت، بازی و خانواده، محیط زیست و خانواده، فرهنگ و میراث ناملموس خانواده و سلامت و جمعیت و نشاط خانواده به واسطه مردم، سمن ها و حلقه‌های میانی برگزار می‌شود.

وی همچنین به اهمیت بازی در خانواده اشاره کرد و توضیح داد: بازی چیز کمی نیست و بخشی از اقتصاد خانواده و وقت خانواده صرف بازی می‌شود. یکی از مشکلاتی که داریم بازی‌هایی است که خشونت و ناآرامی را در بچه‌ها ترویج می‌کند. در اغتشاشات دیدیم اکثر نوجوانانی که دستگیر شدند مشغول بازی‌های رایانه‌ای بودند که بسیاری از تاثیرات و تاثرات که در جامعه شاهد آن بودیم به خاطر این مساله بود.

به گفته خزعلی، بسیاری از دستگاه‌ها اعم از شورای فرهنگ عمومی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت میراث فرهنگی و سازمان محیط زیست و… در اجرای این رویداد سهیم هستند، دبیرخانه اصلی این رویداد در معاونت زنان شکل گرفته و مدیران کارگروه‌ها افراد متخصص در این کار هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا