انتقاد عضو شورای شهر از شهرداری تهران: پول را که مفت به دست نیاورده‌ایم؛ مردم به سختی پول می‌دهند / باید این پول ها در جای مناسب هزینه شود

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

تسنیم: جعفر تشکری هاشمی؛رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران امروز در تذکر پیش از دستور دویست‌و‌دومین جلسه شورای شهر تهران و با اشاره به خبر روز گذشته معاون حمل و نقل شهرداری تهران اظهار کرد: روز گذشته خبری از قول معاون شهردار تهران مبنی بر اینکه طرح جامع ترافیک تهران جهت سیر مراحل تصویب به وزارت کشور و شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور ارسال شده است،مخابره شد.

وی ادامه داد: در این خبر عنوان شده است که در طرح جامع حمل و نقل تهران موضوع احداث تراموا همپیش‌بینی شده و اگر طرح جامع به تصویب برسد تراموا نیز در تهران اجرایی خواهد شد؛ در ادامه این خبر گفته شده بود طراحی روسازی تراموا و فاز یک مطالعات آن انجام شده و کریدور تهرانپارس به میدان آزادی برای احداث‌ آن در نظر گرفته شده است.

“تراموا” هنوز به شورای شهر تهران نیامده است

تشکری هاشمی تصریح کرد: در برنامه ۴ ساله چهارم و در حکم یک گفته شده ارائهتمام محورهای بازنگری در طرح جامع ریلی و طرح جامع حمل و نقل ترافیک پیش از تصویب در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر و کشور باید به شورای شهر تهران ارائه شود؛ همچنین در حکم ۱۱ و تبصره ۴ نیز گفته شده مطالعه و امکان‌سنجی اجرایال‌ارتی و تراموای شهری منوط به تصویب شورای شهر تهران و شورای هماهنگی شهرهای کشور است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه انتظار این بود پیش از آنکه این طرح به شورای عالی ترافیک برود لایحه‌اش توسط شهرداری به شورای شهر تهران ارائه شود، گفت: اما تاکنونلایحه‌ای ارائه نشده و اولین تذکر من در این خصوص به شهردار تهران درخصوص چرایی عدم ارائه لایحه است.

وی افزود: اگر گفته می‌شد طرحجامع آماده نشده عدم ارائه لایحهمنطقی بود اما اکنون معنایی نداردکه احکام ۴ ساله چهارم توسط شهرداری سانسور شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران تصریح کرد: مطابق با مستنداتی که از طرح ارسالی به وزارت کشور به دست آورده‌ایم و با توجه به بررسی‌هایی که در نسخه ابتدایی طرح جامع حمل و نقل انجام شدهایرادات اساسی به دست آمده است، پسنده نیست تا وقتی هنوز ایرادات طرح رفع نشده و طرحبه صورت رسمی به شورای شهر تهران ارسال نشده آن را به وزارت کشور ارسال کنیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکهتراموا قبلا نیز گفته‌ایم که باید مطالعات ویژه تراموا انجام شود، گفت: باید بدانیم پول را به صورت مفت به دست نیاورده‌ایم مردمبه سختی به مدیریت شهری پول می‌دهند و انتظار این است که این پولبه شیوه درست و در جای مناسب هزینهشود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: نمی‌توان چند هزار میلیارد تومان رابدون مجوز شورای شهر تهران خرج کرد، انتظار ما این است تا طرح جامع حمل ونقل هر‌چه سریعتربه شورای شهر ارسال شود.

وی در خصوص تراموا و با بیان اینکه فردا از ساعت ۳ تا ۶ بعد از ظهر جلسه‌ایدر خصوص تراموا در دانشکدهشهرسازی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، گفت:از مدیران شهری که در خصوص احداث تراموا مشتاق هستند می‌خواهم در این جلسه شرکت کنند زیرا در حوزه احداث تراموا که با یک شرکت چینی قرار است پیش برود با چالش‌های اساسی مواجه هستیم ما باید پولمان را در جای درست و به موقع خرج کنیمگرچه تا این لحظه نگفته‌ایم مخالف یا موافق تراموا هستیم، اما گفته‌ایم کار مطالعه نشده و دور زدن شورای شهر ممنوع است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا