ورزشی

انتصاب جدید در دولت/ قول وزیر به فرهنگیان

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

«یک انتصاب جدید در دولت چهاردهم»، «تماس تلفنی وزرای خارجه ژاپن و هلند با عراقچی»، «قول وزیر به فرهنگیان» و «رژه کاروان ورزشی ایران در افتتاحیه پارالمپیک پاریس» از مهمترین اخبار شامگاهی هفتم شهریور ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ خبرنگاران ایسنا به تهیه و تولید اخباری پرداختند که در ادامه به مرور گزیده‌ای از آنها می‌پردازیم:

یک انتصاب جدید در دولت چهاردهم

انتصاب جدید در دولت/ قول وزیر به فرهنگیان
الیاس حضرتی

سیاسی- مسعود پزشکیان رئیس جمهوری با صدور حکمی «الیاس حضرتی» را به سمت «رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت» منصوب کرد. در بخشی از این حکم حضرتی مسئولیت یافته تا ضمن برنامه‌ریزی و تعامل مؤثر و مستمر با دفتر رئیس جمهوری و اعضای دولت، نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق و به‌هنگام برنامه‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای دولت وفاق ملی اهتمام ورزد.

پزشکیان: من هم یک دهاتی بودم و رئیس‌جمهوری شدم

سیاسی- مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری در مراسم تودیع رضا مراد صحرایی وزر آموزش و پرورش در دولت سیزدهم  و معارفه علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش دولت چهاردهم با بیان این‌که «ما محصول معلمان هستیم و اگر آنان نبودند ما به اینجاها نمی‌رسیدیم»، اظهار کرد: آقای صحرایی گفتند ما روزی آزاده بودیم و وزیر شدیم؛ ما هم یک دهاتی بودیم و رئیس‌جمهوری شدیم؛ هیچ فرقی نمی‌کند. خدا را شاکریم که نعمت جمهوری اسلامی را به ما داد تا این امکان ایجاد شود که روستازاده و دورافتاده‌ای خود را در بالاترین جاهای این مملکت خود را پیدا کند و خودش را گم نکند. وی با تاکید بر این‌که «باید عدالت را پیاده کنیم»، تصریح کرد: محصولی که ما در بیرون درباره رفتار جوانان و دختران می‌بینیم و به نیروی انتظامی می‌سپاریم تا هدایت کند، او هدایت نمی‌کند؛ تخریب می‌کند. این آموزش و پرورش است که هدایت می‌کند.

درخواست ایران برای رفع فوری اقدامات زیان‌بار آمریکا علیه مردم سوریه

انتصاب جدید در دولت/ قول وزیر به فرهنگیان
جلسه شورای امنیت سازمان ملل

جهان- امیر سعید ایروانی نماینده ایران نزد سازمان ملل متحد طی نطقی در نشست شورای امنیت با عنوان «وضعیت خاورمیانه: سوریه» تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران خواستار رفع فوری اقدامات زیان‌بار آمریکا علیه مردم سوریه است.

تماس تلفنی وزرای خارجه ژاپن و هلند با عراقچی

جهان- «یوکو کامیاکاوا» وزیر امور خارجه ژاپن و «کاسپر ولدکمپ» وزیر امور خارجه هلند در تماس های تلفنی جداگانه با سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک انتصاب وی به‌عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، برای عراقچی آرزوی موفقیت کردند. وزیر امور خارجه ژاپن در تماس تلفنی خود با عراقچی نسبت به وضعیت خطرناک منطقه پس از هدف قرار گرفتن اسماعیل هنیه در تهران ابراز نگرانی کرد و بر لزوم آرام کردن اوضاع تأکید کرد و خواستار خویشتنداری طرف‌های درگیر شد؛ وزیر امور خارجه ایران نیز با تشکر از تماس و تبریک همتای ژاپنی، با تاکید بر اینکه سیاست جدید ایران گسترش روابط با همۀ دنیا به ویژه شرق آسیا است، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: همان‌گونه که بارها گفته ایم ما از افزایش تنش در منطقه ترسی نداریم، اما جمهوری اسلامی ایران بر خلاف رژیم صهیونیستی، خواهان گسترش تنش و درگیری در منطقه نیست.

وزیر امور خارجه هلند نیز در تماس تلفنی با عراقچی با اشاره به نگرانی کشورش از افزایش بحران در منطقه غرب آسیا، خواستار خویشتنداری تمامی طرف ها و جلوگیری از گسترش تنش شد؛ رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن تاکید بر ضرورت توقف فوری جنگ علیه مردم غزه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان تنش‌زدایی در منطقه غرب آسیاست، این در حالیست که ماشین کشتار و خشونت رژیم صهیونیستی باعث افزایش تنش و خشونت در منطقه شده است.

واریز یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری

انتصاب جدید در دولت/ قول وزیر به فرهنگیان
سر در صندوق بازنشستگی کشوری

اجتماعی- جعفر داداشی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: براساس دستورالعمل دولت چهاردهم، مبلغ یک میلیون تومان بابت علی الحساب متناسب‌سازی تیرماه ۱۴۰۳ امروز پس از تخصیص اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور به حساب حقوقی کلیه بازنشستگان مشمول واریز شد.

قول وزیر آموزش و پرورش به فرهنگیان

اجتماعی- علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در آیین تکریم و معارفه وزیر آموزش و پرورش که با حضور مسعود پزشکیان رییس جمهور و جمعی از وزرای پیشین وزرات آموزش و پرورش و برخی نمایندگان مجلس در سالن حجاب کانون پرورشی و فکری برگزار شد با تاکید بر مسیر توسعه در کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد گفت: تمام تلاشم را خواهم کرد تا معیشت فرهنگیان را بهبود بخشم زیرا اگر معلمان و فرهنگیان بدون دغدغه معیشتی باشند به‌عنوان افسران پیشرفت مسیر ارتقای نظام تعلیم و تربیت را هموار می‌کنند.

رژه کاروان ورزشی ایران در افتتاحیه پارالمپیک پاریس

انتصاب جدید در دولت/ قول وزیر به فرهنگیان
رژه کاروان ورزشی ایران در افتتاحیه پارالمپیک پاریس

ورزشی- مراسم افتتاحیه بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از دقایقی پیش با حضور امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و اندرو پارسونز رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک برگزار شد. محمدرضا میرشفیعی ملی‌پوش جانباز پاراتیراندازی و هاجر صفرزاده دونده‌ی کم‌بینای ایران حمل پرچم ایران را در دهمین حضور پارالمپیکی کاروان فرزندان ایران در مراسم افتتاحیه بر عهده داشتند و پیشاپیش کاروان ایران رژه رفتند. هر دو پرچمدار ایران در این دوره از بازی‌ها، اولین پارالمپیک خود را تجربه می‌کنند.

مسابقه فوتبال ایران و قرقیزستان زیر نظر VAR

ورزشی- مسابقه تیم‌های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان از ساعت ۱۹:۳۰ روز ۱۵ شهریور در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی ورزشگاه فولادشهر اصفهان و زیر نظر داورانی از کشور ژاپن وبا بهره گیری از فناوری کمک داور ویدیویی(Video assistant referee) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا