ورزشی

انتخاب پائز اشتباه بود و ضربه سنگینی به والیبال ایران زد

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

ملی‌پوش سابق والیبال ایران گفت: عدم شناخت پائز نسبت به بازیکنان ضربه سنگینی به والیبال ایران وارد کرد. او همیشه از شکست‌ها فرار می‌کرد و آنها را در زمین بازیکنان می انداخت.

محمد ترکاشوند در گفت و گو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد تیم ملی والیبال در هفته سوم لیگ ملتها اظهار کرد: بازیکنان در دو دیدار اول هفته سوم بازی‌های خیلی سنگینی داشتند؛ دو بازی پنج سته که فشار زیادی را به آنها وارد کرد. بازیکنان خسته شدند به خصوص که فاصله زمانی کمی هم بین بازی دوم و سوم داشتند و آنها کاملا تحلیل رفتند. می‌دانستیم که بازی با فرانسه سخت است و ما همیشه کمترین برد را مقابل این تیم داریم بنابراین ای کاش تمام تمرکز را برای بازی با آلمان می‌گذاشتند.

ملی‌پوش سابق والیبال ایران افزود: فکر می‌کنم بهتر بود باید به بازیکنانی که در دیدار برابر هلند فشار زیادی را تحمل کرده بودند استراحت داده می‌شد تا برای بازی با آلمان ریکاوری شوند. در این شرایط برای بازیکنان ذخیره هم موقعیت بود تا بازی کنند و در شرایط بازی قرار بگیرند. در مجموع فرانسه خیلی خوب سرویس زد و خوب دریافت و دفاع کرد. آنها شناخت خوبی از ما داشتند، توپ‌های ما را یا زخمی، یا دفاع و توپ‌گیری کردند. پیش‌بینی می‌شد که به دلیل خستگی بازی ضعیف‌تری را به نمایش بگذاریم. اکنون هم باید تمام تمرکز را روی آلمان بگذاریم چون این پتانسیل را داریم که آنها را ببریم. امیدوارم این اتفاق بیفتد و با سه برد این مسابقات را به اتمام برسانیم.

پائز دوست داشت بیشتر از بازیکنان لژیونر استفاده کند

ترکاشوند در مورد سیر تحول تیم ملی والیبال بعد از برکناری پائز از سرمربیگری تیم گفت: واقعیت این است که پائز انتخاب خود رییس فدراسیون نبود و انتخاب فرد دیگری بود. او خیلی دیر هم به تیم اضافه شد و شناخت کافی نسبت به بازیکنان نداشت. شاید تعدادی از بازیکنان بین‌المللی را که در لیگ‌های خارجی بودند دیده بود اما نسبت به بازیکنان داخلی شناختی نداشت. چه بسا که اگر جواد کریمی هم از لحاظ گوش مشکل پیدا نمی‌کرد بازی کمتری به وادی می‌رسید. پائز دوست داشت بیشتر از بازیکنان لژیونر استفاده کند.

عدم شناخت پائز ضربه سنگینی به والیبال ایران وارد کرد

کارشناس والیبال همچنین گفت: عدم شناخت پائز نسبت به بازیکنان سبب شده بود که او نداند چه زمانی تعویض کند، چه زمانی از بازیکنان استفاده کند و همین‌ها سبب شد که ضربه سنگینی به والیبال ایران وارد شود. او همیشه از شکست‌ها فرار می‌کرد و معتقد هم بود که کارش را خوب انجام می دهد. به نوعی شکست ها را در زمین بازیکنان می‌انداخت و می‌گفت آنها نمی‌جنگند، خوب بازی نمی‌کنند، هماهنگ نیستند، زود بازی را رها می کنند. این مصاحبه‌ها به لحاظ روحی و روانی مخرب است. بازیکنان ما تخریب شدند و از لحاظ روحی و روانی هم خوب عمل نکردند. اینها سبب شد که ۷ شکست پشت سر هم داشته باشیم.

در حضور اکبری تیم یکدل شد

او در ادامه در پاسخ به این سوال که نقطه قوت تیم ملی در بازی مقابل آمریکا و هلند چه بود؟ گفت: مهمترین عامل از لحاظ روحی روانی بود. بازیکنی که از لحاظ روحی و روانی به شرایط ایده‌آل برسد در همه فاکتورها به خوبی می‌تواند کار کند. من فکر می‌کنم تیم یکدل و یک دست‌تر شد و بازیکنان اتحاد لازم را بدست آوردند. شاید غرورشان شکسته و جریحه‌دار شده بود و دوست داشتند آن غرور را برگردانند. در مجموع در اکثر فاکتورها خوب کار کردند. یک جاهایی در سرویس خوب بودند، یا حمله موفق‌تر بود. اینها باعث شد که همه چیز دست به دست هم دهد و در دو بازی هفته اول بهتر باشیم.

برکناری پائز درست بود

ترکاشوند گفت: به نظر من تقوی کار درست و به جایی انجام داد و خیلی زود پائز را برکنار کرد. البته خیلی زود که بعد از ۷ بازی دیگر به او اجازه نداد در بازی آخر هفته دوم بازیکنان را کوچ کند. انتخاب پائز در مجموع انتخاب اشتباهی بود. کار خوب هم این بود که سریعتر برکنار شد. شوک به تیم وارد شد و همین شوک سبب شد که بازیکنان به شخصیت خود برگردند. آنها مربی را قبول نداشتند و اگر پائز چیزی می‌گفت که باید انجام می‌دادند برای آنها قابل هضم نبود. کوچ او واقعا ضعیف بود. تمرینات را نمی‌دانم اما چیزی که ما دیدیم مربی‌گری او بود که خیلی ضعیف بود. در مجموع اکبری که آمد شرایط بهتر شد. بازیکنان به لحاظ روحی و روانی شرایط بهتری پیدا کردند و مصمم و همدل شدند تا بالاخره بازی‌ها را با خوبی و خوشی تمام کنند. خداراشکر با موفقیت هم همراه بود و فکر می‌کنم بازی فردا را هم می‌توانیم ببریم و با سه برد کار را به پایان برسانیم.

باید مربی که به نفع والیبال ایران است انتخاب شود

ملی‌پوش سابق والیبال ایران در مورد ادامه حضور پیمان اکبری به عنوان سرمربی یا انتخاب مربی خارجی گفت: باید دید سیاست‌های فدراسیون چیست و افکار عمومی چه چیزی را می‌پذیرد. فکر می‌کنم با توجه به اینکه در ادوار گذشته با مربی داخلی نتوانستیم نتیجه بدست آوریم برای مردم و افکار عمومی ادامه کار با مربی ایرانی سخت باشد. البته اکبری هم در این بازی‌ها نشان داد که عملکرد و پتانسیل بالایی دارد. باید مربی انتخاب شود که زمان و وقت برای تیم ملی بگذارد. مربی پروازی نباشد و تنها یک ماه تا مسابقات کنار تیم نباشد. اینها کار را سخت و دشوار می‌کند.

او در پایان گفت: از طرفی هم می‌شود به اکبری یا هر مربی ایرانی دیگری اعتماد کنیم و به او بگوییم در باشگاه مربی‌گری نکند و تمام تمرکزش را روی تیم ملی بگذارد. او چهار سال وقت، تمرکز و توانش را روی تیم ملی بگذارد. حتی کاری که ژاپن کرد را هم می‌توانیم انجام دهیم یعنی یک مربی ایرانی و یک مربی در سطح بالای بین‌المللی به عنوان نفر دوم انتخاب کنیم تا بیاید و کار را ادامه دهد و حداقل بتوانیم در چهار سال آینده در المپیک حضور داشته باشیم. راهکارهای متفاوتی هست که باید بحث و گفت‌و گو و در نهایت کارشناسی شود تا والیبال دوباره به اوج برگردد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا