ورزشی

انتخاب آمریکایی‌ها؛ میرزازاده یا لوپز؟ / شباهت بیرانوند، ترابی و نیازمند!

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

ورزش ایران و جهان امروز نیز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده‌ای از این وقایع و رویدادها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا، اینکه در ماه عسل همراه با همسرتان متوجه شوید که عده‌ای از مردم به عکس شما تیر می‌اندازند یا در حالی که مسیحی هستید، یک هم‌تیمی مسلمان از شما مُهر نماز بخواهد، شاید غیر ممکن نباشد اما جالب و تا حدودی باورنکردنی است.

سراغی از مائیس میناسیان فوتبالیست ارمنی که در ۲۷ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد، گرفتیم و با او در ایسنا هم‌نشین شدیم تا در مورد مسائل مختلفی که در دوران ورزشی خود تجربه کرد، صحبت کنیم؛ بازیکنی که با تیم فوتبال پاس دوبار قهرمان فوتبال ایران شد و با تاج سابقه قهرمانی جام حذفی را دارد؛ بازیکنی که در تیم ملی امید بازی می‌کرد و توسط اوفارل به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد اما معتقد است که نقش علی‌ پروین، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران در خط خوردنش از جمع ملی‌پوشان کم‌رنگ نبود؛ بازیکنی که هم‌زمان از پرسپولیس و تاج پیشنهاد داشت و در نهایت به دلیل تعلل سرخپوشان، آبی‌پوش شد؛ کسی که حجازی را از عابدزاده بهتر می‌داند و پرویز قلیچ‌خانی از نظر او بهترین فوتبالیست تاریخ ایران است.

میناسیان: حجازی خیلی از عابدزاده بهتر بود/ نفوذ پروین باعث شد از تیم‌ملی خط بخورم!

مائیس میناسیان، فوتبالیست ارمنی که سابقه دو بار قهرمانی با پاس در فوتبال ایران را دارد، با تاج قهرمان جام حذفی شده و در دوران اوفارل نیز به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده، معتقد است که ناصر حجازی از احمدرضا عابدزاده بهتر بود. او همچنین علت خط خوردن خود از تیم ملی را ناشی از نفوذ علی پروین، می‌داند.

پیش‌بینی آمریکایی‌ها از طلای تانک بختیاری در المپیک/ غول کوبایی تسلیم می‌شود؟

مجله ورزشی ایلاستریتد پیش‌بینی‌ کرد طلای ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی به امین میرزازاده برسد و میخایین لوپز افسانه‌ای دستش به طلا نرسد.

میخاین لوپز که یک اسطوره در کشتی جهان محسوب می‌شود، پس از درخشش در پکن ۲۰۰۸، لندن ۲۰۱۲، ریودوژانیرو ۲۰۱۶ و توکیو ۲۰۲۰ و کسب چهار مدال طلا، قصد دارد پنجمین تاج المپیکش را نیز به دست آورد.

خرید عراقی تراکتور نیامده رفت/ بیرانوند و ترابی سرباز نیستند

شرایط همکاری باشگاه تراکتور با مهندعلی فراهم نشد و این بازیکن به کشورش بازمی‌گردد.

باشگاه تراکتور اعلام کرد که «شرایط همکاری باشگاه تراکتور با مهندعلی، مهاجم تیم ملی عراق فراهم نشد و باشگاه تراکتور برای این بازیکن آرزوی موفقیت دارد. باشگاه تراکتور به دنبال تقویت خط حمله تیم با بازیکنان جایگزین است.»

اسطوره‌های ایران در المپیک/ طلای گنج‌زاده در بیهوشی!

در تنها دوره حضور رشته ورزشی کاراته در المپیک، ایران صاحب مدال طلا شد. سجاد گنج‌زاده تنها طلایی تاریخ کاراته ایران در المپیک است که در توکیو ۲۰۲۰ بر سکوی نخست ایستاد. گنج زاده در فینال در حالیکه ۴ بر یک عقب بود به دلیل دیسکالیفه شدن حریف عربستانی به مدال طلا رسید. گنج زاده با ضربه محکم اما خطای طارق حامدی عربستانی بر صورتش نقش بر زمین شد و از هوش رفت تا به این ترتیب با رای داوران قهرمان المپیک شود. گنج‌زاده همچنین یک مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز جهان را در کارنامه دارد.

پیش‌بینی ۴ طلا برای ایران در المپیک پاریس

یکی از سایت‌های خارجی پیش‌بینی کرده است، ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۹ مدال می‌گیرد و و چهار مدال آن به رنگ طلا است.

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس جمعه پنجم مرداد افتتاح می‌شود. یکی از سایت‌های خارجی در آستانه بازی‌ها تعداد مدال‌های کشورها را پیش‌بینی کرده است.

راه برای حضور آزمون در سویا باز شد

مهاجم مراکشی سویا با جدایی از این تیم رسما به فنرباغچه پیوست تا راه برای حضور سردار آزمون در این تیم اسپانیایی باز شود.

یوسف النصیری، مهاجم اول سویا، رسما از این تیم جدا شد و به فنرباغچه پیوست تا شاگرد ژوزه مورینیو در این تیم ترکیه‌ای شود. باشگاه ترکیه‌ای از این مهاجم مراکشی رونمایی کرد تا او دوران جدیدی را در لیگ ترکیه تجربه کند.

مشکل سربازی ملی‌پوش سپاهان حل شد

دروازه‌بان سپاهان معافیت خود را دریافت کرده است.

طی روزهای اخیر اسامی مختلفی در رابطه با فوتبالیست‌های مشمول خدمت سربازی منتشر شد و نام‌هایی از جمله پیام نیازمند، دروازه‌بان ملی پوش سپاهان نیز در این لیست دیده شد.

لیست کاروان اعزامی به المپیک پاریس/۴۰ ورزشکار + ۹۶ مربی و همراه

لیست اسامی کاروان ورزشی اعزامی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس منتشر شد که ۴۰ ورزشکار و ۹۶ همراه به این مسابقات اعزام خواهند شد.

بازی‌های‌المپیک ۲۰۲۴ پاریس به طور رسمی از جمعه پنجم مرداد با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز  می‌شود و ۲۱ مرداد به به پایان می‌رسد. کاروان ایران با ۴۰ ورزشکار در ۱۳ رشته ورزشی در این رقابت‌ها حضور دارند. در لیست منتشر شده ۹۶ همراه که شامل ۴۶ نفر مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، کادر سرپرستی، کادر خبری، مستندساز، تیم امنیت، نماینده کمیسیون ورزشکاران، کادر پزشکی و ۵۰ نفر کادرفنی و سرپرست تیم‌ها هستند.

رحمتی سرمربی هوادار شد

سرمربی سابق نساجی مازندران هدایت هوادار تهران را بر عهده گرفت.

سیدمهدی رحمتی سرمربی جدید هوادار شد. این تیم فصل گذشته با مسعود شجاعی در رده سیزدهم قرار گرفت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا