استان ها

انتخابات در کرمانشاه در سلامت کامل برگزار شد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار علی شعبانی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت انتخابات در استان کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس آنچه که از انتخابات تاکنون به دست آمده در مجموع از مجموع شرکت کنندگان در فرایند ۴۸ درصد خانم و ۵۲ درصد آقا بودند.

وی با اشاره با اینکه ۱۵ درصد از رأی دهندگان در استان کرمانشاه با شناسنامه رأی دادند، افزود: با توجه به اینکه انتخابات با ۲ مدرک شامل شناسنامه و کارت ملی ممکن بوده از مجموع شرکت کنندگان ۸۵ درصد با کارت ملی آرا خود را ثبت کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه ۱۲ درصد از مشارکت کنندگان بین ۱۸ تا ۲۵ سال دانست و تصریح کرد: بنابراین از مجموع مشارکت کنندگان ۵۹ هزار و ۵۰۰ نفر از کرمانشاهیان جوان‌ترین بودند و همچنین ۲۴ درصد از مشارکت کنندگان شامل ۱۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر بوده بین ۳۵ تا ۴۵ سال سن دارند.

شعبانی ادامه داد: یک درصد از مشارکت کنندگان بین ۸۵ تا ۹۵ سال سن و ۱۷۱ نفر بالای ۹۵ سال سن داشتند همچنین ۷۲ هزار نفر در حال حاضر رأی اولی در کرمانشاه واحد شرایط هستند.

وی همچنین با بیان اینکه برخی از روستاها از ساعت ۶ تا هشت عصر رأی گیری خود را به پایان رساندند، گفت: بر همین اساس با اتمام رأی گیری و فرایند انتخابات شمارش آرا خود را آغاز کردند تا در نهایت با اتمام انتخابات در تمامی شعبات استان کرمانشاه میزان مشارکت و آرای هر کاندید به تفکیک اعلام شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اضافه کرد: با توجه به اینکه انتخابات تا ساعت ۲۴ امشب برای دومین بار تمدید شد نتایج نهایی انتخابات استان کرمانشاه صبح شنبه از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد.

شعبانی ادامه داد: در این انتخابات در ساعات اوج مشارکت یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ رأی در هر دقیقه به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش بر برگزاری انتخابات سالم بوده، گفت: تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر تخلفات انتخاباتی و بروز اختلال امنیتی گزارش نشده و تا به این لحظه انتخابات در سلامت کامل برگزار شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا