امیرعبداللهیان با وزیر خارجه بورکینافاسو دیدار و گفت‌وگو کرد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه بورکینافاسو در ژنو دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان این دیدار را فرصت بسیار خوبی برای گفت‌وگو در خصوص همکاری دو کشور دانست و با اشاره برگزاری اخیر اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، از تلاش‌های وزیر خارجه بورکینافاسو در این رابطه تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود که اجرای توافقات امضا شده بخوبی به پیش رود.

وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات آموزشی به بورکینافاسو در زمینه‌های مختلف تخصصی و نیز در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی را اعلام کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات غزه گفت: ملت فلسطین سال‌های طولانی است که برای آزادی کشورشان از اشغال تلاش می‌کنند و این یک مقاومت مشروع از منظر حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است و لازمست همه کشورها ضمن حمایت از مبارزات آزادیخواهانه ملت فلسطین، برای توقف جنایات جنگی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه غربی تلاش کنند. وی راهکار دموکراتیک کشورمان در خصوص حل بحران فلسطین را تشریح کرد.

خانم اولیویا روامبا وزیر خارجه بورکینافاسو نیز ضمن اظهار خرسندی از این دیدار، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از کشورش تشکر کرد و آن را موجب تسکین آلام دو میلیون آواره در کشورش دانست.

وزیر خارجه بورکینافاسو از برگزاری دومین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور اظهار خرسندی کرد و اجرای توافقات امضا شده را زمینه ساز توسعه روابط دو کشور دانست.

وی همچنین از فعالیت‌های علمی و فنی و آموزشی ایران در بورکینافاسو استقبال کرد و آن را زمینه ساز تقویت همکاری‌های ایران با بورکینافاسو و قاره آفریقا دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا