سیاسی

امیدواریم برنامه‌های مشترکی را با برزیل به مرحله اجرا بگذاریم – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله نکونام قدیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا پایتخت کشور برزیل، در حساب خود در فضای مجازی، عنوان داشت: در آخرین بخش از برنامه دیدار از ایالت آماپا، روز جمعه و قبل از ترک شهر ماکاپا، مرکز این ایالت، با مدیر شرکت خصوصی بهره بردار از بندر سانتانا که در روز بازدید از این بندر حضور نداشت، دیدار و گفتگوی فنی خوبی انجام شد.

وی همچنین افزود: همچنین با توجه به موضوعات مرتبط با لجستیک و حمل‌ونقل، ایده‌هایی تبادل شد که امیدوارم با پیگیری‌های بعدی و ورود جدی طرف‌های داخلی در کشورمان، بتوانیم برای کار با شمال برزیل و با نگاه به آینده برنامه‌هایی را به مرحله اجرا بگذاریم.

سفیر ایران در برزیل، همچنین در پیام دیگری درباره سفر خود به ایالت آماپا اظهار داشت: از برنامه‌های دیگر روز جمعه گفتگو با رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات روستایی و دبیر توسعه روستایی ایالت آماپا و همچنین بازدید از تأسیسات ذخیره سازی ذرت و سویا برای کشاورزان این ایالت در سطح یک میلیون و هشتصد هزارتن در سال و با چشم انداز تولید و ذخیره سازی سه میلیون تن در پنج سال آینده بود.

وی در همین زمینه افزود: همچنین بازدیدی از یکی از مجتمع‌های دامداری و گفتگو در خصوص تجربه صدور دام زنده سنگین از برزیل به دیگر کشورها انجام شد.

نکونام با اشاره به اهمیت ورزش فوتبال در برزیل توضیحی را درباره حضور خود در زمین فوتبال ماکاپا و نماد استوا در ایالت آماپا ارائه کرد.

سفیر ایران در برزیل عنوان داشت: در برزیل همه چیز به نحوی در فوتبال هم تبلور دارد.

وی خاطرنشان کرد: خط وسط زمین فوتبال در شهر آماپا دقیقاً براساس نقطه صفر خط استوا هست و شما با یک قدم به این طرف یا آن طرف، از نیمکره شمالی به نیمکره جنوبی تغییر مکان می‌دهید.

نکونام قدیری همچنین با اشاره به نماد خط استوا در شهر آماپا عنوان داشت: نماد نقطه صفر خط استوا که در پانصد متری شرق این زمین فوتبال قرار گرفته را هم در تصویر ملاحظه فرمائید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا