امکان استعلام برخط سوابق برای دستگاه‌های اجرایی فراهم شد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرگزاری مهر، علی بهادری جهرمی در حاشیه نشست هیأت دولت به خبرنگاران درباره مصوبات این هفته هیأت دولت اظهار داشت: در جلسه روز یکشنبه گذشته هیئت دولت استاندار استان قزوین گزارشی از پیشرفت طرح‌های استانی و مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور و اولویت‌های طرح‌های در حال پیشرفت استان قزوین در جلسه هیئت دولت ارائه داد.

وی افزود: از جمله مصوبات روز یکشنبه (۹ مهر ۱۴۰۲) هیئت وزیران آئین نامه‌ای بود که مطابق آن دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند امکان استفاده برخط سوابق وسایل نقلیه موتوری از طریق مراکز تبادل اطلاعات برای شهروندانی که تمایل دارند این اطلاعات در اختیارشان باشد با حفظ محرمانگی صورت خواهد گرفت. این امر کمک می‌کند که سوابق بیمه‌ای و حکمرانی به صورت برخط بررسی شود و اهلیت طرفین برای معامله احراز شود که قدم بزرگی برای جلوگیری از تخلفات و تسهیل در معاملات خودرویی خواهد شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: آئین نامه تعیین کارشناس رسمی برای دستگاه‌های اجرایی مصوبه دیگر هیئت وزیران بود تا دیگر احیاناً اگر رانتی در دستگاه‌های اجرایی بود، از بین برود و نیز احیاناً ارتباطات شخصی مفسده آمیز نیز از میان برود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا