مجلس

امروز نیاز معادن به کشف از طریق ژئوفیزیک فضایی است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذوالنوری نماینده موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت گفت: از جمله نمایندگان مخالف، برادرم آقای آزادی‌خواه کمیسیون است که عضو کشاورزی و فرهنگی بودند و آقای طاهری نیز رشته ایشان برق است. بنده که عضو کمیسیون امنیت ملی بودم نمی‌توانم در این خصوص اظهار نظر کنم.

وی افزود: عزیزی که از دانشگاه میشیگان ارشد تکنولوژی صنعتی را گرفته است یعنی متوجه نمی‌شود وضعیت صنعت چی است؟ کسی که به خاطر تولید فولاد، خودکفایی فولاد و زنده کردن فولاد که بیس در صنایع ما است در لیست تحریم آمریکا قرار می‌گیرد. مشکل ما این است که دشمنان ما، نخبگان ما را خوب شناختند ولی خود ما او را نشناختیم. آن‌ها تحریم می‌کنند ولی ما می‌گوئیم ناتوان است.

ذوالنوری گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی که خیلی‌ها دنبال رفتن بودند، ایشان در سن ۲۱ سالگی از آمریکا به جبهه می‌رود. بیمارستان‌ها از شمال غرب تا فاو را ایشان مسئول ساختش بود. اکباتان را ایشان تکمیل کرد و در کنار فروزنده و سعید کیا و فتاح، ایشان بیش از دو دهه در بنیاد در مدیریت ۱۶۵ شرکت مهم و ۶۶ رشته نقش آفرینی داشتند.

وی افزود: بیش از ۲۰ پروژه مهم را از صفر تا صد از روی زمین تا به تولید انبوه رساندند و ایشان شروع کردند و بالا بردند. مشکل ما در صنعت یک جمله است، دولت در جایی که باید باشد نیست و در جایی که نباید باشد، هست. بخش خصوصی دو رقیب دارد. یکی تصدی‌گری دولت و دوم قاچاق بیش از ۲۰ میلیارد دلاری است که کمر صنعت ما را شکسته است و ایشان این معنا را خوب درک کردند.

نماینده موافق با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت گفت: به دنبال این هستند که مشکل خودرو را با رقابتی کردن حل کند. امروز معدن در اکتشاف است. امروز نیاز معادن به کشف از طریق ژئوفیزیک فضایی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا