قالیباف در پیامی به مناسبت روز جهانی داوطلب: امدادرسانی داوطلبانه، آموزه‌ای فطری و توصیه‌ای الهی است رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسب روز جهانی داوطلب (۱۴ آذر ماه) در پیام تبریک خود نوشت: امدادرسانی داوطلبانه، آموزه‌ای فطری و توصیه‌ای الهی است. به گزارش هشت صبح، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسب روز جهانی […]

قالیباف در پیامی به مناسبت روز جهانی داوطلب:

امدادرسانی داوطلبانه، آموزه‌ای فطری و توصیه‌ای الهی است

امدادرسانی داوطلبانه، آموزه‌ای فطری و توصیه‌ای الهی است

رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسب روز جهانی داوطلب (۱۴ آذر ماه) در پیام تبریک خود نوشت: امدادرسانی داوطلبانه، آموزه‌ای فطری و توصیه‌ای الهی است.

به گزارش هشت صبح، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسب روز جهانی داوطلب (۱۴ آذر ماه) پیامی صادر کرد که در آئین نکوداشت روز جهانی داوطلب قرائت شد.

متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

طُوبی لِمَنْ أَحْسَنَ إِلی الْعِبادِ وَ تَزَوَّدَ لِلمَعادِ

خوشا به حال آنکه به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد.

امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام

یاریگری و امدادرسانی داوطلبانه، آموزه‌ای فطری و توصیه‌ای الهی است که به لطف خدا، فرهنگ عمومی آن در میان مردمان این مرز و بوم عزیز، قدمتی دیرینه دارد. خدمت داوطلبانه به دیگران، آنچنان که در کلام الهی و گفتار معصومان (ع) آمده، راهگشای برکات است و تلاش صادقانه و مبتنی بر محبت انسان‌ها برای کاستن از آلام همدیگر، در همه زمان‌ها و فرهنگ‌ها مورد احترام و توجه است؛ و به همین دلیل است که کلام شیخ اجل، سعدی شیرازی در «یک پیکر خواندن بنی‌آدم»، به زبان‌های مختلف نقل می‌شود.

روز جهانی داوطلب، مناسبتی برای سپاسگزاری از یاریگران داوطلب در حوزه‌های مختلف و فرصتی مغتنم برای نکوداشت مجاهدت‌های همه کسانی است که در قالب فرد یا تشکل، و با صرف وقت، مال، اعتبار و جان خود، زدودن غبار غم از چهره‌های مغموم را وجهه همت خویش ساخته‌اند.

در این میان، جمعیت هلال احمر مجموعه‌ای پیش‌تاز، اثرگذار و مردمی است که در بزنگاه‌های مختلف، در خط اول یاریگری حضور دارد و اعضای داوطلبش، در طول سال‌ها، صحنه‌های بی‌نظیری از ایثار و مجاهدت خالصانه را خلق کرده‌اند و در توانمندسازی، احیا، یاری و نجات‌بخشی، صمیمانه نقش‌آفرینی کرده‌اند.

هر چند پاداش و جبران تلاش یاریگران مخلص را خالق عالم هستی تضمین کرده است و ثواب شاد کردن دل بندگان خدا جز از دارای دو جهان، از عهده کسی بر نمی‌آید، اما بر ما بندگان نیز وظیفه سپاسگزاری هست. از صمیم قلب روز داوطلب را به همه یاریگران داوطلب کشورم، به ویژه عزیزان هلال احمر تبریک می‌گویم و دعاگوی سلامتی و عزت و برکت و عاقبت‌بخیری ایشان هستم.