اقتصادی

امانی: تنها ۲۷۰۰ اتوبوس برای بازگشت زوار در مرز مهران نیاز است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این‌که سال گذشته با مصوبه ستاد اربعین، پایانه برکت در مهران به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای واگذار شد، گفت: اقدامات عمرانی قابل توجهی از جمله ۲۷ هکتار آسفالت، ایجاد مرکز مانیتورینگ، ساخت سکو، خوابگاه رانندگان و سرویس‌های بهداشتی، سایبان و… در پایانه برکت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه روزهای اوج رفت از ۲۵ تا ۲۷ مردادماه و روزهای اوج برگشت سوم تا ۵ شهریورماه خواهد بود، افزود: پیش‌بینی می‌شود برای روزهای اوج برگشت زوار به حدود ۲۷۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی فقط برای پایانه مرزی مهران نیاز است.

به گفته معاون وزیر اه و شهرسازی، عمده بار جابه‌جایی مسافر بر عهده حمل‌ونقل زمینی خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود حدود ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر زائر از طریق مرزهای زمینی تردد کنند که نسبت به سال گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش خواهیم داشت.

وی به کمبود ناوگان اتوبوسی در کشور اشاره کرد و افزود: به‌منظور خدمات‌دهی مناسب به زائران اربعین حسینی مصوباتی در خصوص تأمین بخشی از ناوگان از طریق شرکت‌های فعال در بخش حمل‌ونقل به تصویب رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا