امام جمعه کرج: بسیج به عنوان بازوی ولی فقیه عمل می کند

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایرنا: نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج نیروی بسیج را با آرمانی جهانی دانست و گفت: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و در جهت تمدن سازی، الگوی موفق بسیج در اقصی نقاط عالم شبیه سازی شده و امروز در کشورهای مختلف شاهد حضور بسیج با نام های مختلف هستیم.

آیت الله «سید محمدمهدی حسینی همدانی» در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به نزدیک شدن روز پنجم آذرماه به عنوان سالگشت تشکیل بسیج مستضعفان که در سال ۱۳۵۸ به دستور امام راحل انجام شد، به ریشه این حرکت مبارک اشاره کرد و افزود: ریشه این حرکت به تاریخ اسلام و قبل از آن و ابتدای خلقت برمی گردد.

وی اظهار کرد: هدف از تشکیل بسیج را می توان از آیه ۴۱ سوره توبه استفاده کرد که می فرماید «همگی به سوی میدان جهاد حرکت کرده و سبک بال و سنگین بار باشید و با اموال و جان های خود در راه خدا جهاد کنید و این برای شما بهتر است اگر بدانید».

وی با بیان اینکه بسیج با جان و مال خود به طور گروهی و فردی برای آرمان های اسلام در حال نقش آفرینی است و به عنوان بازوی ولی فقیه عمل می کند، گفت: امروز بسیج با تمام توان در عرصه های مختلف آماده هست تا ماموریت های خود را در دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب انجام دهد.

تحریم کالاهای با نشان اسراییل در ایران اعمال شود

امام جمعه کرج در ادامه به نزدیک شدن روز هشتم آذرماه، روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین اشاره کرد و افزود: در سال های اول انقلاب امام خمینی (ره) مطالبی دارند که امروز آن را می توان دید که فرموده اند «امروز تمام قدرت ها و ابرقدرت ها دست به دست هم داده اند تا فلسطینی ها به هدف خود نرسند حتی بسیاری از کسانی که به ادعا نسبت به فلسطینی ها اظهار علاقه می کنند برای این نیست که به اسراییل غلبه کنند بلکه در سکوت دست به دست هم داده اند تا مسلمان فلسطینی پیروز نشوند زیرا پیروزی آن ها پیروزی اسلام است».

وی با بیان اینکه امروز همبستگی در حال تحقق است، ادامه داد: بیانات تبیینی رهبر معظم انقلاب اسلامی را هفته گذشته شاهد بودیم که چگونه استکبار جهانی و کشورهای حامی صهیونیست را به چالش کشیدند و بیاناتی را در خصوص تبعیض نژادی و حقوق پوشالی حقوق بشر آمریکایی داشتند.

وی به موضوع تحریم کالاهای اسراییلی و یا وابسته به این رژیم صهیونیستی که توسط مقام معظم رهبری بیان شد اشاره کرد و گفت: برای قطع ارتباط با رژیم منحوس کودک کش دعوت کردند که مردم جهان با ملت فلسطین همراهی و با آرمان های آن ها همدل شوند.

حسینی همدانی افزود: با جمعیت زیادی که در بعضی از راهپیمایی ها در اقصی نقاط کشور صورت می گیرد نشان از تنفر در سراسر جهان از صهیونیست ها دارد که این تنفر را حتی در یهودی ها هم دیده می شود که شعارشان همچون ما «مرگ بر اسراییل است» همان شعاری که ما می دهیم.

وی تصریح کرد: هرگونه تلاش فنی و تبلیغاتی به کار می رود تا خباثت دنیای استکبار و هماهنگی آن ها را با هم نشان دهد و به زیبایی که آن ها با هم همکاری می کردند نمی شد، مردم دنیا از آن ها متنفر هستند به طوریکه خودشان می گویند یهودی ستیزی به بالاترین سطح خود در عالم رسیده و صهیونیست بداند هیچ کجای عالم دیگر برای آن ها امن نیست.

وزارت صمت و اصناف در تحریم کالاهای اسراییلی ورود جدی کند

نماینده ولی فقیه در استان البرز اضافه کرد: همچنین تحریم کالاها با نشان اسراییلی و وابسته به این رژیم در کشور خودمان هم باید اعمال شود و وزارت صمت و اصناف باید با جدیت ورود کنند و برخوردهای لازم با متخلفان انجام شود به خصوص که بیشتر این کالاها قاچاق است و از مبادی غیررسمی وارد کشور می شود.

وی گفت: رونمایی هایی که از قدرت دفاعی کشور صورت گرفت که نشان داد که جوانان برومند با سرعت و دقت به سمت قوی شدن ایران در عرصه های مختلف به خصوص در بخش نظامی در حال حرکت هستند که رعبی در دل دشمن می افکند تا هیچ وقت نگاهی به سمت ایران نداشته باشند.

امام جمعه کرج افزود: این سرعت حرکت نشان می دهد هر چه گزینه داریم روی میز است و اگر دشمنان بخواهند تعرضی به منافع ایران در سراسر دنیا داشته باشند تکه بزرگ آن ها دندانشان که کوچکتر از گوششان هست می باشد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی ایران توجه داده اند که نسبت به کالاهای ایرانی توجه داشته باشیم مثل تیم فوتبالی که قرمز و آبی بر روی تیم خود تعصب دارند که اگر این میزان تعصب را نسبت به تولید ملی و داخلی داشته باشیم بسیاری از کارها اصلاح می شود.

وظیفه استفاده از تولید داخلی را به یک گفتمان ملی تبدیل کنیم

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه استفاده از تولید داخلی را به یک گفتمان ملی باید تبدیل کنیم، افزود: مقام معظم رهبری گفتند در حمایت از کالای ایرانی همه مردم نقش دارند و باید در مقام عمل، عمل کنیم و دستگاه ها و نهادها و خانواده موظف به استفاده از کالای ایرانی باشند.

وی تصریح کرد: تروریست های وحشی که هر جا بتوانند خون می ریزند و نسل کشی می کنند و کشورهای اروپایی در دفاع از آن ها این حرکت را مبارزه با تروریسم می دانند که یکی از برنامه هایشان از بین بردن دانشمندان کشورهای مستقل است و تعدادی از دانشمندان ما را نیز به شهادت رساندند که روز هفتم آذر ماه به یاد شهید فخری زاده به نام روز فناوری های نوساخته نام گرفته است.

وی همچنین روز هفتم آذر ماه را روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد و ضمن تبریک به دریادلان گفت: در این روز پرسنل ناوچه موشک انداز پیکان در عملیات مرواردید به پایانه های صدور نفت البکر و الامیه در عراق حمله کرده و آن ها را نابود کرده و حماسه ای خلق کرده و پرچم ایران را بر مرتفع ترین دکل آنجا به اهتزاز درآوردند.

وی افزود: نیروی دریایی همیشه در حال خدمت به مردم و انقلاب در دوره های مختلف انقلاب اسلامی بوده است که از جمله این دستاوردها از ساخت ناو و ناوچه و زیردریایی تا سفرهای دریایی و حفاظت از کشتی ها و مبارزه با دزدان دریایی است.

امام جمعه کرج تصریح کرد: نیروی دریایی امروز ایران در حال حاضر با توانمندی بالا در حفظ امنیت از کرانه های خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند تا آب های بین المللی حضور مقتدرانه دارد.

در اسلام زنان محدود به خانه نمی شوند

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در روز ششم آذرماه مصادف با ۱۲ جمادی الاول (روایت اول) اشاره کرد و با تاکید به حضور تاثیرگذار زن در جامعه اسلامی، گفت: تاثیرگذاری فرد و نقشی که در زندگی جمعی دارد می تواند یک زن باشد یا مرد باشد که مسوولیت خانواده یکی از نقش های اجتماعی است که هم زن و هم مرد می تواند عهده دار باشد و زن را نمی توان محدود به خانه کرد.

وی افزود: اسلام به زن اجازه داده که به بالاترین مراحل کمال دست یابد و در مقابل مسایل جامعه هم خنثی نباشد پس در امر به معروف و نهی از منکر اهتمام تمام مسلمانان به این دو واجب دانسته شده است.

امام جمعه کرج تصریح کرد: در شرع مقدس اسلام بین زن و مرد تفاوتی قائل نشده بنابراین اگر بحث نظارت بر حُسن عملکرد کارگزاران و مدیران مطرح می شود ناظر بر جنسیت نیست و همگان در این امر واجب مشترک هستند.

وی ادامه داد: با توجه به شان و مقام انسانی که بانوان دارند برای حضور آنان باید ضوابط مطابق با شرع مشخص شود و در همین جا بانوی دو عالم نقشی که ایفا کرد نظر اینکه زن در اسلام محدود است را باطل کرده است و اقدام به روشنگری هایی کرد که به این وسیله ماهیت جریان برانداز و ریشه های دشمنی با علی بن ابیطالب (ع) را تبیین کرد.

وی اضافه کرد: دختر عدالت خواه و استکبار ستیز رسول خدا (ص) با هوشمندی تمام تمام روش هایی را که می شد دشمن را افشا و زمین گیر کرد به کار برد که از گریه سیاسی و سکوت و اعتصاب و ندیدن افراد بود و در نهایت خطبه آتشین در مسجد که نام فدکیه بر آن گذاشتتند.

امام جمعه کرج گفت: موضوع این خطبه فقط غصب فدک نبود بلکه بهانه ای بود تا واقعیت های اجتماعی در قالب بیان واقعیت های دینی مطرح شود و آسیب شناسی جامعه آن روز شود و مسوولیت هایی که افراد دارند و بر زمین گذاشتند بر آن ها یادآوری شود و حضرت زهرا (س) این کار را در اوج خود انجام داد و در نهایت در قالب یک حرکت هوشمندانه دیگر به نام وصیت نامه چهره نفاق را نشان داد.

در پایان مراسم عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کرج نمازگذاران کرجی با تجمع در صحن مصلای نماز جمعه کرج اعتراض خود را نسبت به اقدامات خبیثانه رژیم کودک کش صهیونیستی به نمایش گذاشتند و شعارهای دشمن شکن سر دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا