امام جمعه قم: با مشکلات اقتصادی زندگی مردم سخت می‌شود اما با مشکلات اخلاقی خانواده‌ها متلاشی و اشرار حاکم می‌شوند

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایسنا: امام جمعه قم با بیان اینکه امام حسین(ع) یکی از اهداف قیام خود را در کربلا امر به معروف و نهی از منکر بیان فرمودند، گفت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در ذات خود یک کار فرهنگی ارزشمند و سازنده در جهت ترویج خوبی‌ها و مقاومت در برابر بدی‌ها با هدف اصلاح در جامعه است.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه ۶ مردادماه که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، عنوان کرد: بنی امیه و غاصبین حق اهل بیت(ع) بعد از آن ظلم بزرگی که داشتند یکی از کارهای ناجوانمردانه‌ای که انجام دادند تبلیغات وسیعی بود که شایع کرده بودند امیر المومنین علی‌بن ابیطالب(ع) و اهل بیت(ع) غیر مقید به دین هستند و نماز نمی‌خوانند.

امام جمعه قم ادامه داد: زمانی که حضرت علی(ع) در محراب به شهادت رسیدند عده‌ای از همین جاهلان می‌گفتند مگر علی نماز می‌خواند، بنابراین نقش تبلیغات دشمن در افراد بی‌خبر تا چه اندازه موثر واقع می‌شود که با وجهه و آبروی شخصیتی همچون امیر المومنین(ع) بازی می‌کنند.   

نماینده ولی فقیه در قم افزود: یزید ملعون در ادامه همان جریان مسموم تبلیغاتی را علیه امام حسین(ع) به راه انداخت که ایشان غیر مقید به احکام دین هستند؛ لذا نماز خواندن حضرت سید الشهدا به جماعت و در میدان جنگ چند پیام مهم دارد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) در رابطه با پیام نماز ظهر عاشورا، اضافه کرد: نماز ستون دین است، اساس درگیری جبهه باطل با جبهه حق به دلیل نماز است، چرا اگر مردم نماز را آن‌طور که شایسته است به جای بیاورند هرگز گرد فحشا، منکر و نزاع و بدحجابی و فساد اقتصادی نمی‌گردند؛ همچنین نماز ظهر عاشورا امام حسین(ع) خنثی کننده تبلیغات دشمن علیه اهل بیت(ع) بود.

امام جمعه قم بیان کرد: شروع آخرین خطبه‌ای که امام حسین(ع) در روز عاشورا خواندند با امر به تقوا بود” عِبادَ اللَّهَ‌ اتَّقُوا اللَّهَ‌ وَ کُونُوا مِن الدُّنْیا عَلی حَذَر”؛ ای بندگان خدا، تقوای خدا را پیشه سازید و از دنیا دوری کنید، چرا که همه ظلم‌ها و فسادها به دلیل دلبستگی به دنیا است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه امام حسین(ع) یکی از اهداف قیام خود را در کربلا امر به معروف و نهی از منکر بیان فرمودند، گفت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در ذات خود یک کار فرهنگی ارزشمند و سازنده در جهت ترویج خوبی‌ها و مقاومت در برابر بدی‌ها با هدف اصلاح در جامعه است.

وی تاکید کرد: در برابر کسانی که ما ایراد می‌گیرند که شما چرا بر مسئله حجاب تمرکز کردید، می‌گوییم ببینید که دشمنان ما تا چه اندازه روی بی‌حجابی، بی حیایی، فساد اخلاقی و غیرت زدایی از مردان و جوانان کار می‌کنند و هزینه صرف می‌کنند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: مردم ما که در روز عاشورا به اقامه عزا پرداختند آمدند که درس غیرت، عفت و حیا و حفظ حریم خانواده را از امام حسین(ع) بیاموزند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: با مشکلات اقتصادی زندگی مردم سخت می‌شود اما با مشکلات اخلاقی خانواده‌ها متلاشی و اشرار حاکم می‌شوند؛ آمر به معروف و ناهی از منکر نباید از انجام امربه معروف و نهی‌از منکر احساس خجالت و حقارت کنند، پاسداری از حریم احکام الهی لذت بخش است و شهدا مروج این راه بودند.

 نماینده ولی فقیه در قم قرآن سوزان و حامیان صهیونیست آن‌ها بدانند دست انتقام الهی به زودی گریبان آن‌ها را خواهد گرفت و سزای سوزاندن کلام الله مجید را خیلی زود دریافت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا