سیاسی

امام جمعه قم: آینده روشنی را برای انقلاب اسلامی پیش‌بینی می‌کنیم، هم عقبه و هم آینده انقلاب محکم است / ایران در زمینه نفت و گاز در مجموع رتبه اول را در دنیا دارد؛ تاکنون از ۸۰ درصد ظرفیت‌های طبیعی کشور استفاده نشده‌

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایرنا: امام‌جمعه قم‌ گفت: اقتدار کشور به جمعیت جوان آن است و مسوولان باید برای جلوگیری از پیری جمعیت راهکار داشته باشند.

 

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به روی کار آمدن دولت چهاردهم، افزود: آینده روشنی را برای انقلاب اسلامی پیش‌بینی می‌کنیم، هم عقبه و هم آینده انقلاب محکم است.

 

وی با اشاره به چالش‌ها و مشکلات پیش‌ روی کشور، تصریح کرد: کمبود آب از جمله این مشکلات است و مردم باید در مقابل این بحران صرفه‌جویی کنند.

 

وی با تاکید بر این‌که هر قطره آب و نوع بهره‌برداری از آن باید با حساب و کتاب باشد، اضافه کرد: برخی کشورهای همسایه حجم زیادی از آب را با دستگاه‌های آب شیرین کن برای استفاده شرب و کشاورزی بهره‌برداری می‌کنند.

 

حسینی بوشهری با اشاره به خشک‌شدن تالاب‌ها، ادامه داد: زاینده رود و ارومیه یک روزی آب دارد و روزی ندارد؛ باید برای حل این مشکل کار بنیادین انجام شود.

 

وی بیان کرد: پیری جمعیت، ناترازی بانک‌ها و صندوق‌های بازنشستگی، ناترازی در تولید و مصرف انرژی، کسری بودجه، تورم و گرانی از دیگر مسائلی است که باید توسط دولت بررسی و رسیدگی گردد.

 

وی درخصوص کمبود انرژی در کشور ادامه داد: آنچه باید در سال‌های گذشته تولید می‌کردیم و به هر دلیلی انجام نشده؛ اکنون باعث کمبود انرژی شده‌است.

 

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: ایران در زمینه نفت و گاز در مجموع رتبه اول را در دنیا دارد و تاکنون از ۸۰ درصد ظرفیت‌های طبیعی کشور استفاده نشده‌است.

 

وی اظهار داشت: بنا به گفته ریاست جمهوری برای سرمایه‌گذاری به ۲۰۰ میلیارد نیاز است، ولی ۱۰۰ میلیارد موجودی داریم؛ منابع مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری باید تامین شود.

 

وی افزود: ظرفیت‌ها و منابع بسیاری در کشور داریم و باید برای بهره‌برداری از آن‌ها تلاش کنیم.

 

حسینی بوشهری در پایان با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر قدس در علیه مردم مظلوم غزه گفت: خرابی‌های در طول ۱۱ ماه جنگ در غزه بیش از خرابی بمب شیمیایی هیروشیماست؛ امیدواریم این جنگ با پیروزی مردم غزه به اتمام برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا