سیاسی

امام جمعه شیراز: ما به تمام گذشته تاریخی خود افتخار می‌کنیم؛ ایرانی‌ها پیش از اسلام و پس از اسلام، متمدن و باعظمت پای کار اخلاق و انسانیت ایستاده‌اند

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایرنا:نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به جنایات رژیم جعلی اسرائیل در غزه گفت: صهیونیست‌ها به خاطر جنایاتی که کردند و راه انداختن نسل کشی باید جوابگوی این جنایات باشند.

 

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز به سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره و بیان کرد: نتانیاهو می‌گوید ما طرفدار زندگی هستیم و ایرانی‌ها طرفدار مرگ؛ در صورتی که ملت مسلمان ایران طرفدار زندگی هستند اما می‌دانند زندگی پس از مرگ هم ادامه دارد، شما چنایتکاران از زندگی پس از مرگ می‌ترسید؛ امام حسین (ع) فرمود مرگ جز پلی بیشتر نیست و شما را به سوی زندگی بهتر می‌برد.

 

امام جمعه شیراز گفت: نتانیاهو اگر بخواهد بمیرد باید جواب خون ۱۹ هزار کودک فلسطینی را که در طول ۱۰ ماهه گذشته کشته بدهد ؛ معلوم است باید از مرگ بترسد؛ شهدا و شهید سلیمانی‌های ما اگر از مرگ نمی‌هراسند دلیلش این است که هر چه در طول عمرشان کرده‌اند پاسخش را برای خدا در نظر گرفته‌اند و دانسته‌اند که برای خدا چکار می‌کنند؛ هر کس مطابق عمل خود جزا می‌گیرد.

 

دژکام ادامه داد: نتانیاهو گفته در تقابل تمدن ایرانی و اسلامی با تمدن آمریکایی و صهیونیستی ما پیروز می‌شویم؛ باید بگویم که شما کور خوانده‌اید، تا حالا که هر چه جلو رفتیم متوجه شدیم که لشکر خدا پیروز است، ما لشکر خداییم و حزب الله پیروز است، آرزوی پیروزی شدن را نتانیاهو و همه همراهانش به گور می‌برند.

 

وی اضافه کرد: به دوستان عرب نتانیاهو هم باید بگوییم جلو چشمتان دارند مردم مظلوم را می‌کشند و شما دلتان خوش است که با نتانیاهو مشروب می‌خورید؛ حاکمان عربی که اسم آنها را نتانیاهو به عنوان دوستان خود برد همه‌شان یکجا جمع شده‌اند؛ این در حالی است که خداوند متعال در قرآن کریم سوره مبارکه بنی اسرائیل می‌فرماید وعده پایانی می‌رسد.

 

امام جمعه شیراز افزود: همه دوستانش را نتانیاهو جمع کند موقع وعده پایانی می‌رسد که لشکر حق و پرچمی که از ایران با همراهی همه کسانی که دل در گرو اسلام و قرآن دارند حرکت می کنند تا روی صهیونیست ها را در همه تاریخ سیاه کنند.

 

وی گفت: ای جیره خوارهای صهیونیستی، ای بدبختی‌هایی که در کنگره آمریکا نشستید، به نظرتان می‌آید که کشور ابرقدرت هستید؟ اما همه شما جیره خوار نتانیاهو هستید، بدبختی‌هایی که به خاطر پول نتانیاهو آنقدر خودتان را ذلیل می‌کنید که ۵۳ مرتبه در ۵۶ دقیقه سخنرانی او برایش کف می‌زنید.

 

دژکام افزود:پیام قرآن کریم این است که شما شکست می خورید؛ همان قرآن کریمی که رییس جمهور شهید در سازمان ملل روی دست بلند کرد و گفت با این کتاب مقدس نمی‌توانید طرف شوید.

 

وی اضافه کرد: نتانیاهو با طرح این پرسش که فرق ما با ایرانی‌ها چیست گفت ما با یمن، لبنان، سوریه و حماس که می‌جنگیم با ایران طرف هستیم، او پرسش دیگری را مطرح کرد و گفت می‌دانید که جنگ بین چه کسانی است و خود پاسخ داد جنگ بین تمدن و توحش است؛ او ما را وحشی خطاب کرد؛ در صورتی که خودش وحشی است.

 

نماینده وی فقیه در فارس گفت: ما به تمام گذشته تاریخی خود افتخار می‌کنیم؛ ایرانی‌ها پیش از اسلام و پس از اسلام متمدن و باعظمت پای کار اخلاق و انسانیت ایستاده‌اند اما از شما صهیونیست‌ها در طول تاریخ چیزی جز جرم و جنایت صادر نشده است.

 

توجه به مناسبت ها

 

دزکام همچنین گفت:در هفته آینده سه مناسب در پیش داریم که باید به این مناسبات توجه ویژه شود؛ یکی از این مناسبات تنفیذ حکم ریاست جمهوری منتخب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی است. امیدواریم دستگاه‌های اجرایی با رئیس جمهور جدید بتوانند خدمات خود را به صورت قانونمند و منضبط ادامه دهند.

 

امام جمعه شیراز افزود: رییس جمهور باید خیلی قوی در مقابل همه خرده فرهنگ‌ها در جهان بایستد و تمدن ایرانی اسلامی را به رخ آنها بکشاند؛ رییس جمهور باید در پاسخ کسانی که ایرانی‌ها را وحشی قلمداد کردند به وسط میدان بیاید و به آنها نشان دهد که تمدن مال کجاست و وحشی کیست، این قدرت را رییس جمهور با تنفیذ نائب الامام و نائب امام زمان پیدا می‌کند؛ از این جهت اضافه بر رأی مردم که در نظام‌های دیگر است ما روال حاکمیت الهی را برای این قضیه تثبیت می‌کنیم.

 

وی با با اشاره به اینکه هفته آینده نیز روز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، ابراز کرد: جا دارد قدردانی ویژه‌ای از اداره‌کل فنی و حرفه‌ای فارس داشته باشیم؛ در حال حاضر این اداره کل تلاش‌های خوبی در زمینه آموزش فنونی که منجر به اشتغال جوانان می‌شود انجام می‌دهد.

 

امام جمعه شیراز افزود: وقتی جوان بیکاری را می‌بینیم اولین پرسش ما از او این است که چه فن و حرفه‌ای را بلدی تا طبق همان فنونی که آن جوان بلد است برای او زمینه کسب درآمد ایجاد کنیم.

 

وی اضافه کرد: تا جوانان فن‌ و حرفه خاصی را فرا نگرفته باشند نمی‌توانند کسب درآمد کنند؛ این در حالی است که آموزش‌های عمومی در دبیرستان و دانشگاه چنین ویژگی ندارند یعنی دانش‌آموز و دانشجو سالیان درازی را تحصیل می‌کند اما در نهایت هیچ فن و حرفه قابل قبولی را بلد نیست؛ البته دانش‌آموزان و دانشجویان ما فرمول و مباحث نظری را تا حدود زیادی بلد هستند اما کار عملی که بتواند ارزش افزوده ایجاد کند بلد نیستند.

 

آیت‌الله دژکام گفت: مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تلاش‌های خوبی انجام می‌دهد که امیدواریم بیش از پیش موفق شوند؛ البته ضروری است که این مراکز آموزش ها را به روز کنند؛ ممکن است برخی فنونی که آموزش داده می‌شود بازار کار قابل توجهی نداشته باشند، لذا مسئولان فنی و حرفه‌ای دائما باید فضای بازار کار ملی و جهانی را رصد کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس به شهادت علی بن حمزه در روز دوشنبه هشتم مردادماه اشاره کرد و گفت: توقع می‌رود که شیرازی‌ها برای شهادت حضرت علی بن حمزه مثل همیشه تاریخ خودشان اظهار وجود کنند؛ شیرازی ها برای شهادت این امام بزرگوار تعزیه اجرا می‌کنند؛ امسال این برنامه‌ها باید بیش از پیش جلوه کند.

 

وی ادامه داد: روز دوشنبه طبق روال هر سال از چهاراه حافظیه به سمت حرم سینه زنی می‌شود امسال باید این مراسم با حضور پرشورتری برگزار شود؛ در شیراز حدود ۳۰۰ هیأت فعال است و چندین هیأت می‌توانند آن روز یک حرکت ارزشمند برای احترام این امامزاده انجام دهند.

 

امام جمعه شیراز همچنین درخواست کرد که برای برگزاری پرشور عزاداری و احترام به ساحت مقدس امام چهارم در روز شهادت این اختر تابناک آسمان امامت و ولایت برنامه‌ریزی منسجمی انجام شود.

 

آیت‌الله دژکام در خطبه‌های نخست نمازجمعه هم گفت: یکی از دستورات پروردگار عالم در قرآن کریم که به تصریح آمده مسئله اقامه نماز جمعه است؛ امروز که روز پنجم مردادماه است در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام سالروز اقامه نمازجمعه نامگذاری شده؛ پس از پیروزی انقلاب امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی در این تاریخ حکم کردند که نماز جمعه تهران اقامه شود و این آغازی بر احیای نماز جمعه در سراسر کشور شد؛ در حقیقت نخستین نماز جمعه رسمی تهران پس از برپایی جمهوری اسلامی در چنین روزی در مردادماه ۱۳۵۸ توسط محمود طالقانی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا