سیاسی

امام جمعه شیراز: اگر آدمی که در ولایت ضعیف است را برای ریاست‌جمهوری انتخاب کنیم، تاثیر نورانیت ولی عصر که در کشور می‌خواهد منعکس شود را کم کرده ایم

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

تسنیم: امام جمعه شیراز با اشاره به سخنان رهبر انقلاب که در روز ۱۴ خرداد فرمود رئیس جمهور باید معتقد به مبانی نظام جمهوری اسلامی باشد، گفت: مبانی نظام اسلامی همین ولایت فقیه است، اگر کسی قلبا ولایت فقیه را معتقد نباشد کار نظام ولایی در داخل خراب می‌شود.

 

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز ضمن تسلیت سالروز شهادت امام نهم حضرت امام جواد (ع) اظهارداشت: لقب مشهور امام جواد، تقی است یعنی با تقوا. برای اینکه کارهایمان در چهارچوب دستورات الهی قرار بگیرد و صفت تقوا در ما ایجاد شود وظیفه همگانی است که هم در دنیا و هم در آخرت به ما عزت می‌دهد.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان که فرمود شما طرف درست تاریخ ایستاده‌اید، افزود: مسلما حیات دنیا هدف اصلی برای مومن نیست، اگر کسی هدف اصلی را مبنای دنیا یعنی مال، جاه و مقام گذاشت؛ این طرف درست نایستاده است بنابراین، ما در دنیا به اندازه نیاز خود بهره بر می‌داریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: حرف ما به تمدن اروپایی و آمریکایی این است که از هول حلیم در دیگ افتاده‌اید، می‌خواستید دنیا را آباد کنید، اما امروز خود در آن خفه شده اید. ما اینگونه برخورد نمی‌کنیم.

 

آیت‌الله دژکام با اشاره به آیه ۲۴۹ سوره مبارکه بقره، گفت: بنی اسرائیل می‌خواستند به جنگی بروند و فرمانده آنها گفت اگر به دنیای خود رسیدید و کسی زیادی بخواهد خود را در دنیا غرق کند دیگر از لشکر الهی نیست. دنیا به اندازه نیاز و به اندازه کفاف نه بیشتر و اشکال ندارد که انسان در حد نیاز‌ها استفاده کند لذا پس برای انسان مسلمان پیرو اهل بیت دنیا هدف اصلی نیست، دنیا محلی است برای آماده شدن که در آخرت انسان به جایگاه اصلی برسد.

 

خطیب نماز جمعه امروز شیراز با بیان اینکه روز آخر ذی القعده است و هجدهم ذی الحجه روز عید غدیر و روز اعلام امامت و ولایت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) است، گفت: در ایام دهه ولایت جشن‌ها و برنامه‌ها خواهیم داشت، اما ولایت و امامت در فرد ما چه تاثیری می‌گذارد؟ و در جامعه ما چه تاثیری می‌گذارد؟ این را باید مرتب مرور کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر کسی شخصا مطیع امام زمانش باشد امام جواد (ع) فرمود هر جا امام هست شما هم هستید، در بالاترین مقامات بهشت همسایه امام زمان (عج) می‌شوید و این را در دعای ندبه صبح جمعه می‌خوانید که “وَ شیعَتُکَ عَلى مَنابِرَ مِنْ نُورٍ مُبْیَضَّهً وُجُوهُهُمْ حَوْلى فِى الْجَنَّهِ”. پیامبر گرامی اسلام به امیرالمومنین علی (ع) فرمود که شیعیان تو بر یک منبر‌هایی از نور با چهره‌های نورانی اطراف من می‌چرخند، چنین جایی وعده شما‌ها گرفته شده است.

 

آیت‌الله دژکام بر برگزاری شایسته عید غدیر در سومین حرم اهلبیت (ع) تاکید کرد و افزود: باید «جارچی» عید غدیر باشیم و همه مومنان نیز برای برگزاری و حضور در مراسم این عید بزرگ برنامه‌ریزی کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در استان فارس توصیه کرد: مردم شیراز همه نیت کنند، در این روز به حرم مطهر احمدبن موسی (ع) بیاند تا همه ایران و جهان تشیع ببینند و حس کنند که چه غوغایی در سومین حرم اهلبیت (ع) برای برگزاری جشن ولایت برپا است.

 

وی در بخش دیگری ادامه داد: آن صحنه‌ای که آیت الله شهید دستغیب پشت تریبون مجلس خبرگان رفت و محکم در مقابل کسانی ایستاد که بحث ولایت فقیه را زیر سوال می‌بردند را به یاد آورید، مرد خدا وارد میدان شد برای اینکه چیزی که امام فرموده بود که پایه حکومت شیعی و اسلامی در زمان غیبت باید بر ولایت فقیه استوار باشد و این ادامه ولایت معصوم است و ادامه ولایت خاتم انبیا محمد (ص) است. این حرکت را شما انجام دادید تا جنبه اجتماعی ولایت را در زندگی خود بیاورید. امام رضا (ع) فرمود تا امام نداشتید که جهاد نبود.

 

آیت‌الله دژکام اظهارکرد: امروز ولایت فقیه است که بیش از ۴۵ سال همه دشمنان تلاش کردند تا به یک گوشه از مرز ما لطمه‌ای بزنند و نتوانستند و کار رسید به جایی که یک غلط کردند و عزیزی از ما را در سوریه به شهادت رساندند و این امام و نائب امام زمان (عج) است که فرمود آنها را بزنید تا دیگر از این غلط‌ها نکنند.

 

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: نظام بر پایه ولایت که می‌آید جهان اسلام قوی می‌شود و در مقابل دشمن می‌ایستد. این ویژگی نظام بر پایه امامت و ولایت است و جنبه اجتماعی آن این چیز‌هاست.

 

وی با تصریح بر اینکه مدیریت گستره بیرونی کشور اینگونه است و حال در داخل کشور هم باید ولایی شود، گفت: ولایت فقیه برای نیاز‌های داخلی هم برنامه دارد، در اقتصاد، فرهنگ و سیاست داخلی برنامه دارد. این برنامه‌ها چگونه باید اجرا شود؟ از طریق رئیس جمهوری که مردم انتخاب می‌کنند عملی می‌شود. 

 

آیت‌الله دژکام با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که در روز ۱۴ خرداد فرمود رئیس جمهور باید معتقد به مبانی نظام جمهوری اسلامی باشد، گفت: مبانی نظام اسلامی همین ولایت فقیه است، اگر کسی بیاید که قلبا ولایت فقیه را معتقد نباشد کار نظام ولایی در داخل خراب می‌شود. این روز‌ها همه برای اقامه حقی که توقع امام جواد (ع)، امام رضا (ع)، امام زمان (عج) و همه مومنین تاریخ است وسط میدان آیید.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: رهبر معظم فرمود یک انتخابات با حضور قوی مردم باید شکل بگیرد، فرصت زیادی نداریم. کسی انتخاب کنید که به فرموده رهبر معتقد به مبانی نظام جمهوری اسلامی باشد که مهم‌ترین رکنش ولایت فقیه است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر آدمی که در ولایت ضعیف است را انتخاب کنیم یعنی یک چالش ایجاد کردیم و تاثیر نورانیت ولی عصر که در کشور می‌خواهد منعکس شود را کم کرده ایم، گفت: رئیس جمهور غیرمعتقد مانند یک غیر هادی در جریان برق است که این وسط قرار می‌گیرد و نمی‌گذارد نور امامت و لایت به مردم منتقل شود، اما اگر منتخب مردم معتقد باشد مانند یک هادی عمل کرده و این نور ولی عصر به مردم می‌رسد. این را ما در شخصیت شهید جمهور آیت الله رئیسی دیدیم، چون معتقد به مبنای ولایت بود و یک حرکت ایجاد کرد.

 

امام جمعه شیراز ادامه داد: این قضیه را استمرار دهیم و تک تک ما مسئول هستیم در جهاد تبینی که امروز باید انجام شود و میدان دار این قضیه شویم تا شرایط رئیس جمهور کشور برای مردم تبیین شود که مقام معظم رهبری فرموده اولین شرط این است که معتقد به مبانی جمهوری اسلامی باشد و پای ولایت از ولایت اهل بیت (ع) تا ولایت شخص حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای بایستد و نتیجه مطلوب را هم بگیریم.

 

آیت‌الله دژکام با اشاره به سالروز  ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بیان کرد: در خصوص ازدواج امیرالمومنین علی (ع) و حضرت صدیقه طاهره یک جهتی که وجود دارد و در روایات هم ذکر شده این است که وقتی امیرالمومنین برای خواستگاری حضرت زهرا (س) آمد چیزی از مال و منال دنیا نداشت. 

 

وی بیان کرد: امروز به جوانی می‌گویید برو ازدواج کن می‌گوید من که ندارم، پس توکلت به خدا کجا رفت؟ شروع کن خدا می‌رساند، قبول مسئولیت در قبال همسرت کن خدا برایت می‌رساند. این مسائلی است که در این ایام باید گفته شود. تلاش‌هایی خوبی برای ازدواج آسان در شهر شیراز شکل گرفته است و بنده دلم می‌خواست در چنین مناسبت‌هایی اطلاع‌رسانی در محل نماز جمعه هم بشود و امیدواریم این اطلاع‌رسانی‌ها در هفته‌های آینده انجام شود.

 

امام جمعه شیراز  با اشاره به تشکیل شورای انقلاب فرهنگی در ۲۳ خردادماه ۱۳۵۹، گفت: ایران اسلامی از این سال  تا همین امروز درگیر جنگ فرهنگی سنگینی است لذا همه به فکر این باشند که مقابله کنند، یک جا‌هایی وظیفه مسئولین قضایی و انتظامی است و دیروز جلسه‌ای با مدیران استانی داشتم و قرار شد جلسه‌ای جدی بگیریم، اقدام قانونی و ضابطه‌مند محکم می‌خواهد وگرنه مجال را باز گذاشتیم دشمن می‌آید و نفوذ می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا