امام جمعه اردبیل: آن گونه که امت حضرت محمد(ص) امروز ذلیل شده تا حال هیچ وقت این گونه ذلیل نشده جز در زمان مغول!

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایسنا: امام جمعه اردبیل با اشاره به حادثه تروریستی امروز در مقر نیروی انتظامی در شهرستان راسک، ضمن تسلیت شهادت پرسنل نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: دشمن در میادین اصلی همه چیز را باخته و لذا به ترور روی آورده است، ترور کاشف قطعی از شکست و درماندگی دشمن است.

 

آیت الله عاملی، ۲۴ آذر در خطبه های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره به حادثه تروریستی امروز در مقر نیروی انتظامی در شهرستان راسک، ضمن تسلیت شهادت پرسنل نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: شهادت ۱۲ نفر از پرسنل عزیز نیروی انتظامی و داغدار شدن ۱۲ خانواده را به ملت بزرگ ایران و خانواده معظم آنها و به محضر پدر امت رهبر عظیم‌الشأن انقلاب تسلیت عرض می‌کنیم و در برابر عظمت شهدای نیروی انتظامی خضوع می کنیم ما هزینه بسیار سنگینی برای عزت اقتدار کشور پرداخت کرده ایم.

 

وی ادامه داد: دشمن در میادین اصلی همه چیز را باخته و لذا به ترور روی آورده است، ترور کاشف قطعی از شکست و درماندگی دشمن است. انسان توانمند احتیاج به ترور ندارد به همین جهت رسول خدا(ص) فرمود: الاسلام قید الفتک( یعنی اسلام ترور را ممنوع کرده است) وقتی رامسفلد می گوید آرزوی من این است که شب بخوابم و صبح در حالی از خواب بیدار شوم که ببینیم ایران از روی نقشه جهانی حذف شده و دیگر کشوری به نام ایران وجود ندارد از آن به خوبی می‌توان فهمید که آنها کت بسته نخواهند ماند و با هزاران توطئه سراغ ما خواهند آمد آنها ۱۲ داغ بر دل ما گذاشتند و ما باید داغ بزرگتر بر دل آنها بگذاریم. داغ بزرگتر روز انتخابات با حضور حداکثری خواهد بود، برای آنها هیچ داغی بزرگتر از این نیست آنها همیشه در سال انتخابات با اشتباهات بزرگ برای ملت ما انگیزه بزرگ برای حضور در پای صندوق‌های رای درست می‌کنند.

 

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها اظهار کرد: در حادثه غزه اندیشه نژادپرستی و قوم گرایی هر لحظه خود را نشان می‌دهد یک مسئول اسرائیلی گفت اسرای فلسطینی باید زنده به گور شوند چون آنها نه انسان هستند  و نه حیوانات انسان نما بلکه پایین تر از انسان هستند! او گفت: «انهم لیسو بشرا و لیسوا حیوانات بشریه بل انهم دون البشر».

 

آیت الله عاملی اظهار کرد: اگر کسی بخواهد به عجیب‌ترین فاجعه در حادثه غزه واقف شود باید روی حساسیت اروپا و آمریکا روی اسراء اسرائیلی متمرکز شود اگر یک هزارم حساسیت آنها نسبت به اسراء اسرائیل روی کلمه « انسان» بود کسی در غزه شهید نمی‌شد و این یک نژادپرستی وحشتناک است.

 

وی گفت: آن گونه که امت حضرت محمد مصطفی(ص) امروز ذلیل شده تا حال هیچ وقت این گونه ذلیل نشده جز در زمان مغول! علت چیست؟ علت دو امر است اول حکام مامور از طرف آمریکاست که بر مسلمان‌ها و کشورهای عربی و اسلامی مسلط شده اند و کاملاً در اختیار آمریکا و اسرائیل هستند و گاهگاهی محکومیت‌هایی به زبان می‌آورند اما با هزاران ترس و دلهره که مبادا آمریکا و اسرائیل ناراحت شود یا آن سخنان را به زبان می‌آورند که مبادا رای مردم را از دست بدهند این گونه حکام حاکم نیستند محکوم هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: زمانی کل روم و اروپا در برابر امت اسلامی و امپراطوری‌های اسلامی مثل بید می‌لرزیدند اما حالا عکس شده است شاه عباس برای ملاقات سفراء اروپا ۶ ماه وقت تعیین می‌کرد!

 

آیت الله عاملی با نقل یک حادثه تاریخی ادامه داد: در زمان خلیفه معتصم پادشاه روم، یک زن مسلمان را دستگیر و زندانی کرد و زن داد زد و اسلاما! معتصم به پادشاه روم نوشت: “من الخلیفه المعتصم خلیفه المسلمین الی کلب الروم اما بعد اذا وصلتک رسالتی فاطلق سراح السیده المسلمه  والا فوالذی بعث محمدا بالحق لارسلن الیک جیشا اوله عندک و اخره عندی”! پادشاه روم با دیدن نامه فوراً زن مسلمان را آزاد و با لشگری از پاسداران زن و مسلح به طوری که حیا و احترام زن مسلمان از بین نرود به بغداد فرستاد .

 

وی افزود: علت دوم عدم آشنایی ملت های مسلمان با نظام سیاسی اسلام است نظام سیاسی اسلام اجازه عبادت در نظام‌های طاغوتی را نمی‌دهد و عبادت را به شرط کفر بر طاغوت می‌پذیرد “وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کُلِّ أُمَّهٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ”(و همانا ما در میان هر امتی پیغمبری فرستادیم که خدای یکتا را پرستید و از بتان و فرعونان دوری کنید).

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا