امارات می‌داند که صهیونیست‌ها توان تامین امنیتشان را ندارند

رویوران در گفتگو با مهر:

امارات می‌داند که صهیونیست‌ها توان تامین امنیتشان را ندارند

 امارات می‌داند که صهیونیست‌ها توان تامین امنیتشان را ندارند

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: امارات خیلی زود متوجه شد اسرائیل نمی‌تواند امنیت آن‌ها را تأمین کند بلکه رابطه با ایران و سایر کشورهای منطقه می‌تواند امنیت آنها را تأمین کند.

حسین رویوران در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به لغو سفر نتانیاهو به امارات، اظهار داشت: امارات کشوری است که ارتباط آن با سایر کشورها سیاسی است نه ایدئولوژیک.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بزرگترین کشور منطقه است و نیمی از سواحل خلیج فارس برای ایران است، ادامه داد: ارتباط امارات با دنیا ارتباط دریایی است و همه این مسائل نوع رابطه میان ایران و امارات را متمایز می‌کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه امارات تصورش از برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی این بود که آنها جایگزین آمریکا در غرب آسیا خواهند بود و امنیت آنها را تأمین خواهند کرد، عنوان کرد: امارات خیلی زودی متوجه شد که اسرائیل نمی‌تواند امنیت آنها را تأمین کند بلکه رابطه با ایران و سایر کشورهای منطقه می‌تواند امنیت آنها را تأمین کند.

رویوران تصریح کرد: بنابراین اظهارات بسیاری از مسئولین اماراتی بعد از برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی، خط بطلانی بر تصور برقراری امنیتشان توسط رژیم صهیونیستی است.

کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: برقراری هرگونه ارتباط با رژیم صهیونیستی به معنای تأیید سیاست‌های سرکوبگرانه و ضدانسانی آنها تلقی می‌شود.

گفتنی است، قرار بود بنیامین نتانیاهو اولین سفر دیپلماتیک خود را پس از بازگشت به قدرت، در رأس هیأتی و با محوریت «ایران و تقویت روابط میان اسرائیل و امارات متحده عربی» به امارات انجام دهد اما پس از تعرض به مسجدالاقصی این سفر توسط مقامات اماراتی لغو شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا