سیاسی

الگوبرداری از مکتب عاشورا ما را در دفاع مقدس پیروز کرد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جهانگیر انصاری بعدازظهر چهارشنبه در یادواره شهدای پیشوا طی سخنانی گفت: دفاع مقدس یک دانشگاه بود که هر دانشجویی وارد آن می‌شد، در بدترین شرایط و با کمترین امکانات و تجهیزات نظامی به ندای امام حاضر خود لبیک گفته و پا به عرصه جنگ می‌گذاشت.

معاون آموزش سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس نگذاشتند، یک وجب از خاک ما بدست دشمن برسد، گفت: وظیفه ما مانند حضرت زینب کبری (س) انعکاس این رشادت‌ها است.

وی خواستار تفکر در دانشگاه دفاع مقدس شد و افزود: نسل جوان با تفکر در این درس‌ها و الگوها می‌تواند، راه درست را پیدا کند.

انصاری شناخت شهدا و امام را وظیفه‌ای برای همگان دانست و اظهار کرد: مقایسه هشت سال دفاع مقدس با واقعه عاشورا و پیوند آن با درس‌های عاشورا یک سرمشق برای ما است و دشمنان از آن هراس داشته و دارند و همین مکتب عاشورا بود، که بعد از گذشت بیش از هزار سال پیروان حسین (ع) با تاسی بر آن در مقابل دشمنان ایستادند و از جان خود گذشتند.

معاون آموزش سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: جنگ با عزت و شهامت با دشمن بعثی و از خود گذشتگی در آن جنگ برگرفته از واقعه عاشورا است و اگر مطالعه کنید می‌بینید، از واقعه عاشورا الگو برداری شده است.

وی گفت: همین الگوبرداری توانست ما را پیروز میدان کند و حفظ این فرهنگ و این دانشگاه بزرگ در همه زمان‌ها و بهره برداری از آن بر همه ما واجب است.

انصاری به تلاش‌های دشمنان برای ضربه زدن به این مرز و بوم اشاره و اظهار کرد: در سال‌های اخیر دیدیم چگونه داعش توسط غربی‌ها برای حمله به جبهه مقاومت و ایران اسلامی ایجاد شد و مردم سوریه و عراق به چه صورت مورد یورش دست پرورده آمریکا قرار گرفتند اما یکی از بهترین فرزندان امام خمینی (ره) و شاگرد اول دانشگاه دفاع مقدس یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی آنها را با رشادت و تدبیر از بین برد.

وی به ظرفیت‌های دانشگاه شهید و شهادت اشاره کرد و گفت: سراسر زندگی شهدای ما درس است و انتقال مفاهیم، ارزش‌ها و آن فرهنگ برای نسل‌های آینده وظیفه ما است.

این فرمانده نظامی گفت: تحلیلگران دنیا هنوز در برخی از عملیات‌های نظامی جوانان ما متحیر مانده اند که چگونه توانسته اند با درست خالی و فقط با قدرت اراده و ایمان پیروز شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا