الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی: اقدامات دولت سیزدهم آینده‌نگرانه و زیربنایی است

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایرنا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تمجید رهبر انقلاب از اقدامات دولت سیزدهم را نقطه مثبت کارنامه این دولت برشمرد و گفت: با رویکرد آینده‌نگرانه دولت سیزدهم، اقدامات اساسی و زیربنایی صورت گرفته که شاید در کوتاه مدت و زندگی روزمره ملموس نباشد اما مردم اثرات این خدمات را در آینده نزدیک لمس خواهند کرد.

«زهره الهیان» با اشاره به توفیقات دولت سیزدهم که در سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت مورد تجلیل قرار گرفت، گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب و تبیین نقاط قوت دولت بسیار راهگشاست و تأیید اقدامات زیربنایی دولت توسط ایشان نکته مثبت در کارنامه مسئولان است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی براینکه دولت‌ها معمولا آینده را فدای روزمرگی می‌کنند، تصریح کرد: در دولت سیزدهم اینگونه نبود و با رویکرد آینده‌نگرانه، اقدامات اساسی و زیربنایی توسط دولت صورت گرفته که شاید در کوتاه مدت و زندگی روزمره ملموس نباشد اما در آینده نزدیک مردم اثرات مثبت این خدمات را لمس خواهند کرد.

الهیان با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی درست در زمینه اقدامات دولت، گفت: اطلاع‌رسانی در ارتباط با خدمات و برنامه‌های دولت می‌تواند در ایجاد امید و نشاط در نسل جوان، نخبگان و مردم اثر کلیدی و مثبتی داشته باشد.

وی، بیشینه اقدامات دولت را در حوزه زیربنایی توصیف کرد و آن را زمینه‌ساز رشد و شکوفایی اقتصادی کشور در آینده دانست.

رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم‌نهاد مجلس با بیان اینکه کارنامه دولت در حوزه دیپلماسی مثبت بوده و رهبر معظم انقلاب هم بر آن تأکید کردند، گفت: رابطه ایران با برخی از کشورها مانند عربستان، سودان و مصر در سال‌های اخیر قطع بود که در دولت سیزدهم برقرار شد. گسترش تعاملات با کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و شرق آسیا در دستور کار قرار گرفت، با کشورهایی مانند چین و روسیه تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد که به شرط عملیاتی شدن نقاط مثبت در کارنامه دولت است.

الهیان با اشاره به اینکه در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه بر کاهش فاصله بین دیپلماسی سیاسی و اقتصادی تاکید کردیم؛ گفت: دیپلماسی اقتصادی باید همپای دیپلماسی سیاسی با این کشورها با سرعت بالا پیش رود.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم تأکید کردند که باید برنامه اجرایی زمان‌بندی شده برای توافق‌نامه‌ها به ویژه تفاهم‌نامه‌های بلندمدت وجود داشته باشد و پیگیری شوند تا موجبات رشد اقتصادی بیشتر برای کشور را فراهم کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در بخش دیگری از این گفتگو، حوزه مسکن را از مهمترین موضوعات مورد انتظار از دولت آیت‌الله رئیسی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب هم در بیانات خود به این موضوع اشاره و تاکید داشتند تا زمانی که موضوع گرانی مسکن حل نشود، اقدامات مثبت و موثر تحت‌الشعاع آن قرار می‌گیرد.

الهیان درباره اقدامات دولت در زمینه مسکن گفت: در بحث ساخت مسکن، تحویل واحدها و ارائه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند اقدامات خوبی انجام شده اما سرعت آن کُند است و با توجه به نیاز جامعه باید سرعت بیشتری بیابد و نیاز به نهضت ساخت مسکن و ارائه زمین رایگان باید اتفاق بیافتد. گسترش خوابگاه‌های متاهلی برای زوج‌های دانشجو از ضروریات است که دولت باید همه ظرفیت‌ها به ویژه بخش خصوصی و انبوه‌سازان موفق را به کار گیرد.

وی موضوع مورد انتظار دیگر را بحث تورم در کشور دانست و گفت: رهبر انقلاب بالا بودن تورم در این سطح را به هیچ وجه قابل قبول ندانستند و مشکلات معیشتی مردم باید با کاهش تورم کاهش یابد. دستگاه‌های دخیل باید با عزم جدی و برنامه مشخص باید در زمینه کاهش نرخ تورم گام بردارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا