سیاسی

الحاق تانک‌های ارتقا یافته M۶۰ به یگان‌های رزمی نیروی زمینی ارتش – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، آئین الحاق تانک ارتقا یافته m۶۰ (سلیمان ۱۴۰۲) به یگان‌های رزمی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز با حضور سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در مرکز تولید، بهینه سازی و نوسازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

با ارتفاع این تانک، توان شلیک و هدف قرار دادن سوژه در حال حرکت به آن افزوده شده و همچنین به دوربین‌های دید در شب مجهز شده تا توان انجام عملیات در شب را نیز داشته باشد.

از دیگر قابلیت‌های تانک‌های که امروز به یگان‌های رزمی نیروی زمینی ارتش ملحق شد می‌توان به سامانه اعلام و اطفای حریق، داشبورد دیجیتال، سامانه اخلال‌گر لیزری و هشدار دهنده گردید است.

سامانه کنترل آتش، تیربار هم محور، تیربار فرماندهی، سکوی دو درجه آزادی حامل تیربار فرماندهی از جمله قدرت آتش بهینه‌سازی شده این تانک است.

دارای برجک جدید فرماندهی، جعبه‌های ذخیره سازی، زره واکنشی، محافظ شنی، سامانه آشکار سازی لیرزی، سامانه اخلالگر مادون قرمز، نارنجک دودزا، سامانه اعلام و اطفا حریق هوشمند، دوربین جلو، عقب و بغل نگر، سامانه مخابراتی، سامانه مقابله با جنگ‌های نوین، استارت، سیستم برق رسانی، داشبورد راننده، کاور لول و سیستم گرمایش از جمله موارد دیگر بهینه‌سازی شده این تانک است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا