استان ها

اقشار مختلف مردم حضور در انتخابات را جدی بگیرند – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با بیان اینکه همه اقشار مختلف مردم ایران اسلامی باید در عرصه مهمی چون انتخابات حضور جدی داشته باشند، گفت: این حضور مجدانه باعث می‌شود تا ایران اسلامی همواره در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی با عزت و سربلند باشد.

وی با اشاره به اینکه حضور پرشور و باشکوه مردم ایران در عرصه‌ای چون انتخابات باعث شده است تا این کشور تا به امروز با عزت و آبرو باشد، افزود: همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند، آبروی این نظام و دوام و عزت آن به حضور مردم در چنین عرصه‌هایی وابسته است، به همین خاطر هر فرد ایرانی که به عزت این کشور اهمیت می‌دهد، باید در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و انتخاب اصلحی داشته باشد.

خطیب نماز جمعه زنجان با تاکید بر اینکه مردم برای حضور در انتخابات نباید هیچ تردیدی به خود راه نداده و حضور در این عرصه را جدی بگیرند، ادامه داد: اگر می‌خواهیم حماسه‌ای که مردم ایران اسلامی در بدرقه شهدای خدمت خلق کردند، تداوم داشته و کامل شود، باید در انتخابات امروز نیز حماسه دیگری خلق کرده و تداوم‌بخش راه این شهدا باشند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه به ایام پیش رو اشاره و با یادآوری ۲۴ ذی‌الحجه به عنوان روز مباهله، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تعریف درستی از این روز داشته باشیم، ایستادگی حق در برابر شک و تردید است.

وی همچنین از هفتم تیرماه به عنوان ننگین‌ترین اتفاقات آمریکا در ایران دانست و گفت: شهادت اعضای حزب جمهوری، حمله ددمنشانه ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران و … به معنای حقوق بشر آمریکایی است، این در حالی است که آمریکا تا به امروز برای این جنایاتی که مرتکب شده، پاسخ‌گو نبوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا