افزایش شمار مصدومان زلزله غرب هرمزگان به ۱۱۱ نفر

ایسنا/هرمزگان بامداد روز گذشته زلزله ۶.۱ ریشتری استان هرمزگان به ویژه شهرستان بندرخمیر و بندرلنگه را لرزاند و ۵ فوتی بر جای گذاشت، سه مرد و دو زن در این زلزله جان باختند. بر اساس گزارش ژئوفیزیک بعد از این زلزله تعداد زیادی زلزله دیگر به ثبت رسیده و اکنون آواربرداری آغاز و کانکس های اختصاص یافته به زلزله دگان در راه غرب هرمزگان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شمار مصدومان زمین لرزه دیروز غرب هرمزگان به صد و ۱۱ نفر افزایش یافت.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: از این شمار ۱۰۱ نفر با دریافت خدمات درمانی از مراکز درمانی مرخص شده اند.

وی با بیان اینکه ۱۰ نفر از مصدومان در بیمارستان‌های بندرلنگه و بندرعباس بستری هستند که حال هیچ کدام وخیم نیست، تصریح کرد: فوتی‌های این زمین لرزه‌ها نیز همان پنج نفر است و افزایشی نداشته است.

ارتش در کنار زلزله زدگان هرمزگان است/ماشین آلات آواربرداری ارتش در راه غرب هرمزگان

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با تامین ماشین آلات آواربرداری و تامین وسایل سرمایشی در کنار مردم زلزله زده غرب هرمزگان هستیم.

امیر دریادار شهرام ایرانی در بازدید از روستای زلزله زده سایه خوش افزود: اکنون ماشین آلات سنیگین نیروی دریایی ارتش در راه مناطق زلزله زده غرب هرمزگان است.

وی با بیان اینکه با توجه به گرمای هوا تلاش داریم بخشی از کولر مورد نیاز این مناطق را تامین کنیم، عنوان کرد: اکنون همه پای کار هستند و مراحل اولیه آواربرداری خوب بوده و در چند روز آینده آواربرداری به صورت کامل پایان می یابد تا بازسازی آغاز شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تقسیم بندی‌ها برای آوار برداری روستاهای زلزله زده، بخش مربوط به نیروی دریایی ارتش بلافاصله با رسیدن ماشین آلات آغاز می‌شود.

وسایل سرمایشی مردم زلزله زده هرمزگان را تأمین می‌کنیم/توزیع غذای گرم ادامه دارد

استاندار هرمزگان گفت: با همکاری تمامی نیروهای امدادی مشکل برق رسانی برطرف و برق روستای سایه خوش متصل شد و توانستیم به مرور سیستم سرمایشی برای چادرها تهیه و برق کولرها به جریان بیفتد.

مهدی دوستی در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق زلزله زده هرمزگان، در گفت و گو با ایسنا، افزود: زلزله بامداد گذشته استان هرمزگان جلوه های زیبایی از همدردی، نوع دوستی و همراهی آحاد مختلف مردم را به همراه داشت که نشان داد همواره مردم ایران اسلامی کنار هم بوده و برای کمک به هم نوع خود از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کنند.

وی با بیان اینکه روز گذشته اقدامات اولیه با اولویت نجات مردم زیر آوار صورت گرفت، خاطرنشان کرد: سپس فرآیند اسکان، ساماندهی اقلام خوراکی و توزیع مناسب، ایجاد آرامش و استقرار کادر پزشکی برای رسیدگی به وضعیت مصدومین نیز با اولویت صورت گرفت.

دوستی با اشاره به پیگیری مسئولان ارشد کشوری و سفر وزیر کشور و وزیر بهداشت و درمان به غرب استان هرمزگان، عنوان کرد: سپس با همکاری تمامی نیروهای امدادی مشکل برق رسانی برطرف و برق روستای سایه خوش متصل شد و توانستیم به مرور سیستم سرمایشی برای چادرها تهیه و برق کولرها به جریان بیفتد.

وی با بیان اینکه از بامداد دیروز کانکس ها به مرور در حال ارسال به استان هرمزگان است و بخشی از آن نیز امروز به منطقه زلزله زده خواهد رسید، اضافه کرد: امیدوارم با ارسال این کانکس ها بتوانیم آرامش نسبی را در مناطق زلزله زده ایجاد کنیم تا بتوانیم به اتمام آواربرداری و بازسازی منازل از بین رفته بپردازیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه مشکل وسایل سرمایشی مردم زلزله زده را برطرف می کنیم، اظهار کرد: تا زمانی که امکان پخت و پز برای مردم فراهم شود، روزانه در سه نوبت صبح، ظهر و شب غذای گرم در بین زلزله زدگان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مازاد آب معدنی در روستای سایه خوش وجود دارد، افزود: مردم با هماهنگی جمعیت هلال احمر هرمزگان اقدام به ارسال کمک های خود کنند تا بتوانیم نیازهای ضروری مردم نیز برطرف شود.

خدمات درمانی در مناطق زلزله زده هرمزگان دسترس است/کانکس‌ها در حال ارسال است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده دسترس است و کارکنان بهداشت و درمان و فوریت‌های پزشکی در حال خدمت رسانی به مردم منطقه هستند.

بهرام عین الهی پس از بازدید از منطقه زلزله زده سایه خوش در شهرستان بندرلنگه، افزود: بدنبال زمین لرزه‌های بامداد امروز هرمزگان، ۹۳ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند یا انتقال داده شدند که پنج تن فوت کردند و ۷۸ تن ترخیص شدند و ۱۰ نفر همچنان بستری هستند که پنج نفر در بیمارستان بندرلنگه و پنج نفر در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری هستند که حال یکی از آن‌ها وخیم است.

وی با بیان اینکه درمانگاه سرپایی در روستای سایه خوش کانون این زمین لرزه‌ها مستقر شده تا هر نوع خدمات مورد نیاز ارائه شود، اضافه کرد: مانند همه حوادث اینچنینی کلیه خدمات درمانی و اورژانسی ارائه شده به مردم زلزله زده رایگان بوده است.

وزیر بهداشت بیدار بودن ساکنان در هنگام وقوع زلزله و خروج سریع آنان از منازل را عامل جلوگیری از مرگ و میر فزاینده دانست و عنوان کرد:­ خدمات بهداشتی و درمانی در دسترس است و کارکنان بهداشت و درمان و فوریت‌های پزشکی در حال خدمت رسانی به مردم منطقه هستند.

عین الهی در پایان اظهار کرد: برای ایجاد شرایط مناسب زندگی برای زلزله زدگان با توجه به گرمای هوا کانکس به این منطقه در حال ارسال است.

۴۸ کیلومتر شبکه برق رسانی در زلزله بندرخمیر و بندرلنگه آسیب دید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: در زمین لرزه شهرستان بندرلنگه و بندرخمیر ۴۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف خسارت دید.

محمد کریمی صبح امروز (۱۲ تیرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: در این زمین لرزه ۳۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط آسیب دید. ۸۸۹ پایه شامل ۲۰۵ پایه فشار متوسط و ۶۸۴ پایه فشار ضعیف نیز دچار آسیب شده است.

وی با بیان اینکه در زلزله بندرخمیر و بندرلنگه ۵۵ دستگاه ترانسفورماتور دچار خسارت شد که خسارت ها مربوط به روستاهای سایه خوش، برکه سفلین، گزیر، کلاتو و هشم است، اظهار کرد: میزان خسارت وارد شده به شبکه ها و تاسیسات توزیع برق حدود ۴۷۱ میلیارد ریال برآورد شده است. با تلاش کارکنان عملیاتی شرکت ازسراسر استان برق مناطق زلزله‌زده وصل شده است.

امنیت کامل در مناطق زلزله زده هرمزگان برقرار است

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به صدور دستورات ویژه قضایی به ضابطین و حضور پلیس در ساعات اولیه وقوع زلزله در مناطق آسیب دیده از برقراری امنیت کامل در این مناطق خبر داد.

مجتبی قهرمانی در تشریح این خبر افزود: در ساعت اولیه وقوع زلزله با هماهنگی روسای دادگستری و دادستان حوزه‌های قضایی غرب هرمزگان، مأموران یگان‌های انتظامی و نیروی مقاومت بسیج بلافاصله در مناطق حادثه دیده حاضر شدند.

وی اظهار کرد: ساز و کارهای لازم برای خدمت رسانی بیشتر به زلزله زدگان و محافظت از اموال مردم اندیشیده شده و با تدابیر اتخاذ شده، تیم‌های پلیس تخصصی به همراه تجهیزات و امکانات لازم به محل حادثه اعزام شده‌اند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان کرد: در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است و با حضور گسترده سازمان‌ها و نهادهای مرتبط عملیات جستجو و امدادرسانی به زلزله زدگان در حال انجام است.

قهرمانی با اشاره به اینکه طرح‌ها و تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای نیز توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در محدوده‌های مورد نظر در حال اجرا است، تصریح کرد: دستگاه قضا تا آخرین لحظه در کنار هموطنان زلزله زده خواهد بود و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا