افراد را عموما تحت عنوان عدم التزام به جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه، رد صلاحیت‌ها کرده‌اند / وقتی دفاع از حقوق مردم باعث رد صلاحیت می‌شود، دیگر برای کسی انگیزه کار نمی‌ماند

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ردصلاحیت چندین نماینده مجلس فعلی که عمدتا دارای سابقه انتقاد از دولت بودند، پیام سیاسی مشخصی دارد. تداوم این رفتار بر کارکرد مجلس و شهامت نمایندگان تاثیر منفی خواهد داشت.

 

علیرضا بیگی، نماینده مجلس، درباره ردصلاحیت نمایندگان منتقد به «انتخاب» گفت: ما در دوره‌ی یازدهم مجلس شورای اسلامی شاهد یک اغماض در رابطه با کارکرد‌ دولت بودیم. این مسئله نیز ناشی از دلبستگی سیاسی مجلس و دولت بود و نمایندگان بسیاری روسای ستاد‌های رییسی بودند. این موضوع سبب شد که مجلس در جایگاه نظارتی خود در مقابل برخی عملکرد‌های نادرست دولت با سکوت عبور کند. اگر مجلسی قوی شکل بگیرد حتما رفتار‌های دیگری خواهد داشت و در مقابل دفاع از حقوق ملت عمل خواهد کرد.  کسانیکه خواهان حق خواهی حقوق ملت بودند، با این رفتار و‌ برخورد هیئت اجرایی مواجه می‌شود.

 

وی در ادامه درباره پیام سیاسی ردصلاحیت‌ها بیان کرد: طبیعی است که این ردصلاحیت‌ها یک پیام سیاسی دارد. نمایندگان ملت اگر احساس کنند که در دفاع از حقوق مردم با بی مهری مواجه خواهند شد ترجیح می‌دهند این تجربه برای آن‌ها تکرار نشود. این مسئله پیام خوبی را مخابره نمی‌کند. مردم هم به دنبال کسانی هستند که از حقوق آن‌ها دفاع کنند. وقتی چنین زمینه‌ای فراهم نیست و دفاع از حقوق مردم باعث رد صلاحیت شود و میکروفون نماینده را ببندند و مصونیت پارلمانی برداشته شود و نماینده به دادگاه معرفی شود که نمونه‌اش من هستم؛ کسی انگیزه کار پیدا نمی‌کند.

 

بیگی در رابطه با علل اعلام شده برای ردصلاحیت‌ها گفت: عموما عدم التزام به جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه دلایل اعلام شده برای رد صلاحیت‌ها بوده است. من ۴۰درصد جانبازی دارم، سال‌ها فرمانده نیروی انتظامی استان‌های مختلف، معاون فراجا و ۶سال سابقه استانداری دارم، وقتی بگویند چنین آدمی باور به جمهوری اسلامی نداشته باشد عجیب است!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا