افتتاح موزه معارف جنگ و دستاوردهای نوین هوانیروز ارتش

افتتاح موزه معارف جنگ و دستاوردهای نوین هوانیروز ارتش

افتتاح موزه معارف جنگ و دستاوردهای نوین هوانیروز ارتش

موزه معارف جنگ و دستاوردهای نوین هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاح موزه معارف جنگ و دستاوردهای نوین هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (یکشنبه ۲۱ اسفندماه) با حضور سردار سرلشکر سید یحیی صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در ستاد فرماندهی هوانیروز برگزار شد.

موزه معارف جنگ و دستاوردهای نوین هوانیروز ارتش که با تلاش کارکنان این نیرو برای نمایش بخشی از حماسه‌ها و مجاهدت‌های مردان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس و سال‌های پس از آن با تلاش کارکنان هوانیروز برگزار شده است.

همچنین، بخشی از توانمندی‌های هوانیروز نیز در حوزه‌های مختلف در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

یکی از دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش که در این نمایشگاه به نمایش درآمده، موشک کروز هواپایه نقطه زن حیدر است که ۶۰ کیلوگرم وزن و ۳ متر و ۷۰ سانتی متر طول دارد که موتور آن از نوع میکرو توربین با وزن ۴۰ کیلوگرم است که این موشک با برد ۲۰۰ کیلومتر و سرعت حدود ۵۰۰ کیلومتر در ساعت قابلیت شناسایی اهداف ارسال تصاویر هدف و قفل اپتیکی بر روی اهداف و انهدام دقیقه اهداف را دارد نیز در این نمایشگاه به نمایش عموم گذاشته شد.

موشک شفق نیز یکی دیگر از دستاوردهای هوانیروز بود که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. موشک شفق ۴۸ کیلوگرم وزن، ۱۸۹ سانتی متر طول، ۲۰ کیلومتر برد و سرجنگی آن نیز ۱۳ کیلوگرم وزن دارد. این عملیات در شب و روز و کلیه شرایط آب و هوایی را برخوردار است و با هدایت لیزری قابلیت نصب و بار دیگر جنگنده‌ها و قایق‌های تندرو و کشتی را برخوردار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا