اقتصادی

اعلام شرایط اعطای بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی همراه اول

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

اعلام شرایط اعطای بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی همراه اول

همراه اول شرایط أخذ بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی رشته‌های مهندسی برق و کامپیوتر، ویژه دانشجویان نخبه و بااستعداد را اعلام کرد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نخستین دوره بورسیه تحصیلی مقطع «کارشناسی» همراه اول برای رشته‌ های مهندسی برق و کامپیوتر در چهار دانشگاه معتبر کشور است که با هدف حمایت از دانشجویان نخبه و با استعداد اعطاء می شود.

 

این طرح بورسیه تحصیلی در شاخه «مهندسی برق» شامل کد رشته های ۳۰۵۵۳ (برق دانشگاه صنعتی شریف با ظرفیت ۵ نفر)، ۳۰۴۷۴ (برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ظرفیت ۴ نفر)، ۳۰۵۲۶ (برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با ظرفیت ۳ نفر) و ۳۰۵۹۳ (برق دانشگاه علم و صنعت ایران با ظرفیت ۳ نفر) می شود.

 

در شاخه «مهندسی کامپیوتر» نیز شامل کد رشته های ۳۰۵۶۲ (کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف با ظرفیت ۵ نفر)، ۳۰۴۸۸ (کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ظرفیت ۴ نفر)، ۳۰۵۳۰ (کامپیوتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با ظرفیت ۳ نفر) و ۳۰۶۰۰ (کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران با ظرفیت ۳ نفر) می شود.

 

دانشجویان طرح بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی همراه اول، «چهار سال» تعهد خدمت خواهند داشت و دریافت مدرک کارشناسی آنها در گروی این تعهد است. 

 

بر همین اساس دانشجویان برای دریافت بورسیه باید تعهد بدهند که پس از پایان دوران تحصیلی و خدمت سربازی، چهار سال کامل در این شرکت مشغول به کار شوند؛ البته در صورتی که همراه اول بر اساس عملکرد دانشجو طی دوران تحصیل و کارآموزی و… به این نتیجه برسد که تمایلی به جذب وی ندارد، دانشجوی مذکور از بورسیه حذف شده و دیگر تعهد خدمتی نخواهد داشت. 

 

بنابراین از جمله مزایای این طرح بورسیه تحصیلی می توان به مواردی نظیر دریافت حقوق و بیمه طی ۸ ترم تحصیلی دوره کارشناسی، امکان استخدام در شرکت های زیرمجموعه همراه اول، ورود مستقیم به دوره کارآموزی همراه اول، کسب تجربه در بزرگترین شرکت های حوزه ICT، حضور در جشنواره های دانشجویی و بوتکمپ های علمی، کارگاه ها و دوره های آموزشی مهارت نرم، حضور در کنفرانس های تخصصی، بازدیدهای علمی از دستاوردهای کشور در صنعت ICT و تجربه حضور در محیط پرافتخارترین دانشگاه های ایران اشاره کرد.

 

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این بورسیه تحصیلی می توانند به نشانی اینترنتی آکادمی همراه مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا