ورزشی

اعزام تیم نجات غریق به مسابقات جهانی استرالیا

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی از اعزام تیم ملی نجات غریق دختران و پسران به مسابقات قهرمانی جهان استرالیا خبر داد و گفت: در بخش دختران شانس زیادی برای مدال آوری داریم.

مهدی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح ساحلی در استان‌های مختلف کشور برای کاهش آمار غریق، اظهار کرد: امسال با اجرای طرح ساحلی در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان با همکاری وزارت ورزش و هیات نجات غریق این استان‌ها و حضور ناجیان غریق شرایط از نظر کاهش آمار غریق در این استان‌ها راضی کننده بود و مشکل خاصی وجود نداشت.

وی در پاسخ به این پرسش که از نظر کاهش آمار غرق شدگان شرایط کدام یک از این استان‌ها بهتر بود، افزود: چون هنوز فصل تابستان به اتمام نرسیده آمار دقیقی نمی‌توانیم از سواحل شمالی بگوییم اما در استان خوزستان آمار غریق در سواحل جنوبی تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده که امیدوار کننده است.

حیدری همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا ناجیان غریق همچنین با مشکل درآمدزایی مواجه هستند یا خیر؟ خاطرنشان کرد: امسال با توجه به این که سال گرمی داشتیم، ناجیان غریق از نظر درآمدزایی شرایط خوبی داشتند. همچنین اگر در گذشته باشگاه‌ها حاضر به عقد قرارداد با ناجیان به صورت بیمه‌ای نبودند براساس ماده ۱۴۸ قانون کار که باشگاه‌ها موظف هستند به صورت اجباری با ناجیان غریق قرارداد بیمه‌ای داشته باشند این مشکل نیز برطرف شده و ناجیان غریق دیگر مشکلی از نظر قرارداد بیمه‌ای با هیج باشگاهی ندارند.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی همچنین با اشاره به اعزام تیم ملی نجات غریق به مسابقات قهرمانی جهان استرالیا در شهریورماه، گفت: این مسابقات اوایل شهریور در استرالیا برگزار می‌شود که ۸ ورزشکار (۴ زن و ۴ مرد) به این مسابقات اعزام می‌شوند که البته در بخش دختران شانس زیادی برای مدال آوری داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای اجرای برنامه‌های خود از نظر اعتباری مشکل خاصی دارید یا خیر؟ خاطرنشان کرد: با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وضعیت خوبی از نظر اعتباری داریم و تا امروز هر آن چه که در تقویم ورزشی پیش‌بینی کرده بودیم اجرا کردیم و برنامه عقب افتاده نداریم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا