احکام ۴ نفر از اعضای اصلی باند اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اجرا شد. به گزارش فارس، خرداد ماه سال جاری بود که روابط عمومی کل سپاه ، از دستگیری شبکه‌ا‌ی از اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی خبر داد. این شبکه با هدایت سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، […]

احکام ۴ نفر از اعضای اصلی باند اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اجرا شد.

به گزارش فارس، خرداد ماه سال جاری بود که روابط عمومی کل سپاه ، از دستگیری شبکه‌ا‌ی از اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی خبر داد.

این شبکه با هدایت سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، اقدام به سرقت و تخریب اموال شخصی و عمومی، آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی از طریق شبکه اراذل و اوباش می کرد که در نهایت اعضای آن با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات دستگیر شدند.

اعضای این باند، با هدایت افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با تهیه سلاح جنگی اقدام به آدم ربایی کرده و دستمزد خود را بصورت ارز دیجیتال دریافت می‌کردند.

براساس مفاد موجود در پرونده، متهمان از اراذل و اوباش سابقه‌دار بودند و اعضای اصلی این باند از اینکه سفارش اقدامات خود را از افرادی در خارج از کشور دریافت می‌کردند و در قبال اخذ پول اقدام به بر هم زدن امنیت کشور کرده‌اند، آگاه بود‌ه‌اند.

همچین متهمان از نوع اقدامات ضد امنیتی و اخذ دستورالعمل‌های حفاظتی پیرامون تردد، ارتباطات و رعایت ملاحظات امنیتی از افرادی در خارج کشور، آگاهی کامل داشتند.

براساس مستندات پرونده و اعترافات متهمان، عوامل اصلی این تیم متشکل از اراذل و اوباش در قالب ۲ تیم عملیاتی رژیم صهیونیستی به سرتیمی متهم حسین اردوخان زاده معروف به زکریا و متهم میلاد اشرفی بوده است.

افسر موساد در هر دو تیم یک نفر به نام سیروس بوده است که نفرات تیم دوم او را به نام سیاوش می‌شناختند.

نحوه شروع و ارتباط این باند با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از طریق حسین اردوخان زاده بوده است. وی که به مدت ۳ سال از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ به جرم قاچاق انسان از ترکیه به یونان، در زندان یونان در بازداشت بوده است، با فردی به نام اوزان که وی نیز به همین اتهام بازداشت بوده، آشنا می‌شود.

اردوخان‌زاده با پیشنهاد اوزان جهت انجام قاچاق انسان در استانبول ترکیه موافقت کرده و پس از آن به خانه‌ای که قاچاقچیان انسان در آن حضور داشتند، اسکان داده می‌شود.

متهم در همانجا با شخصی با هویت «آریا» به عنوان کاپیتان آشنا می‌شود که در آن زمان آریا، پیشنهاد کار خوب همراه با پول خوب را به متهم می دهد.

اوزان به اردوخان‌زاده می‌گوید اینکار از گربه‌کشی تا آدم کشی دارد و پیشنهاد می‌دهد که اگر متهم آن را بپذیرد، شماره وی را به صاحب کار مربوطه دهد و متهم نیز قبول می‌کند.

سپس بعد از مدتی، متهم از آریا جدا شده و شماره تلفن او را می گیرد. اردوخان‌زاده به همکاری خود با اوزان ادامه می‌دهد تا اینکه مدت اقامتش در ترکیه تمام می‌شود و اوزان بلیت تهران را برای وی تهیه می‌کند.

متهم که مدت اقامتش در ترکیه تمام شده و به ایران بازگشته بود، شخصی با شماره تلفن خارجی از طریق واتس‌اپ با وی تماس و ضمن معرفی خود با هویت سیروس(افسر موساد)، عنوان می‌کند، شماره وی را از آریا گرفته است. سیروس در این مکالمه عنوان می‌کند شخصی به نام «کارما» می‌خواهد با وی صحبت کند.

کارما در این تماس اظهار می‌کند آریا شما را تائید کرده و در ادامه سیروس کار را برای شما توضیح خواهد داد.

پس از اتمام مکالمه با پیشنهاد سیروس، متهم چند نفر دیگر را برای انجام کار معرفی می‌کند.

متهمان برای همکاری با موساد، از طریق کیف پول دیجیتالی در دفعات متعدد، برای اقدامات خود از جمله خرید اسلحه و تجهیزات مورد نیاز ارز دیجیتال دریافت کرده‌اند.

متهمان در طول زمان همکاری با افسر اطلاعاتی موساد دستورات وی را اجرا کرده و پس از انجام هر دستور مبالغی را دریافت میکنند.

نحوه تعامل و ارتباط گیری سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی با متهمان مانند توصیه‌های حفاظتی در خرید اقلام ارتباطی، از بین بردن اقلام پس از ماموریت، دوری از دید دوربین‌های مداربسته، جابجایی با چندین خودرو و .. حاکی از امنیتی بودن ماموریت‌ها و آموزش نکات حفاظتی توسط عوامل موساد به عوامل اجرایی از همان ابتدای کار بوده است.

آسیب به اموال عمومی و خصوصی، تهیه فیلم و عکس از منازل هدف، خرید و فروش اسلحه و آدم ربایی از جمله اقداماتی است که متهمان با دستورات عامل موساد انجام داده و در قبال آن مبالغی دریافت کرده‌اند.

متهم میلاد اشرفی، سرتیم گروه دوم این باند از طریق اینستاگرام با فردی به نام آزیتا آشنا شده است.

بعد از مدتی آشنایی و انجام برخی کارها، آزیتا میلاد اشرفی را به فردی به نام سیاوش( عامل موساد و همان سیروس تیم اول) معرفی میکند که در سوئد مستقر است.

سیاوش به بهانه یافتن کار مناسب برای متهم، با وی ارتباط برقرار کرده و او را سوژه مناسبی برای اقدامات سرویس جاسوسی در ایران شناسایی می‌کند.

سیاوش در ابتدا از متهم اشرفی میخواهد اقداماتی نظیر شعار نویسی و آتش زدن لاستیک را انجام دهد و‌ در ادامه برنامه هایی مهمتر را به او ابلاغ میکند و از وی میخواهد که افرادی مطمئن را به گروه معرفی کند.

اعضای تیم دوم نیز مانند تیم اول، دستورات عامل موساد را اجرا کرده و مبالغی را در ازای انجام کارهای مختلف دریافت کرده‌اند.

پس از دستگیری متهمان و طی روال قانونی پرونده و صدور احکام اولیه متهمان، پرونده جهت فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور ارجاع شد.

پرونده در شعبه نهم دیوان عالی کشور بررسی و در نهایت رای نهایی برای ۷ نفر از متهمان صادر شد.

براساس رای نهایی صادره از سوی دیوان عالی کشور، متهمان ردیف اول تا چهارم پرونده، به نام‌های حسین اردوخانزاده، شاهین ایمانی محمودآباد، میلاد اشرفی آتباتان و منوچهر شهبندی بجندی به جرم همکاری اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی و آدم ربایی به اعدام محکوم شدند.

سه متهم دیگر، براساس جرایمی از جمله ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، معاونت در آدم ربایی و نگهداری سلاح به ۵ تا ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

برهمین اساس صبح امروز، احکام ۴ نفر از اعضای اصلی باند اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اجرا شد.