ورزشی

اعتبارات، زیرساخت‌ها و معیشت ورزشکاران باید از رییس جمهور آینده مطالبه شود

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

رییس فدراسیون هندبال می‌گوید ورزش باید به صورت ویژه در راس برنامه‌های رییس جمهور کشور باشد و برای اعتبارات، زیرساخت‌ها و معیشت ورزشکاران برنامه ویژه داشته باشد.

علیرضا پاکدل در گفت و گو با ایسنا در مورد انتظارات از رییس جمهور آینده اظهار کرد: یکی از وعده‌هایی که آیت‌الله رییسی رییس جمهور شهیدمان داد و عملی هم کرد در حوزه ورزش بود. قبل از انتخابات در جلسه ای که من هم حضور داشتم قول دادند که وزیر ورزش را از جنس این رشته انتخاب کند و این وعده را عملیاتی کرد. آقای کیومرث هاشمی از جنس ورزش است. اکنون انتظار داریم که در دولت جدید هم فردی که آگاه به ورزش کشور است به عنوان وزیر انتخاب شود. تجربه نشان داده که با حضور هاشمی آرامش خوبی بر ورزش کشور حاکم شده و کارهای بزرگی در ورزش آغاز شده است.

او افزود: از طرف دیگر انتظار می‌رود که توجهی که خصوصا در دولت قبل به ورزش شد در این دولت هم ادامه داشته باشد. ورزش یکی از مقوله‌های مهم، تاثیرگذار و نشاط آور در اجتماع است و در آوردگاه‌های بین‌المللی خیلی می‌تواند به عزتمندی کشور کمک کند. به هر حال شاید یکی از مواردی که تمامی قدرت‌های دنیا به آن روی آورده‌اند ورزش است و ما هم باید با توجه به این ابزار مهم، خود را در دنیا به جهانیان معرفی کنیم. وقتی پرچم کشور در دنیا به اهتزاز در می‌آید باعث عزت است و چون ورزش مهم است از رییس جمهور آینده انتظار داریم نگاه ویژه به آن داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چه مواردی در دولت‌های قبل مغفول مانده، گفت: مهمترین موضوعی که در دولت قبل مغفول ماند اشتغال و مسکن قهرمانان ورزشی بود؛ موضوع مهمی که می تواند دغدغه را از دوش ورزشکاران مخصوصا المپین‌ها و قهرمانان آسیایی و جهانی بردارد. نباید فکر ورزشکار درگیر معیشت باشد. انتظار دیگری که داریم و مغفول مانده بودجه است. البته در بودجه ۱۴۰۳ واقعا وزارت ورزش جزو دستگاه‌هایی بود که نگاه ویژه به آن شد. بحث اعتبارات ورزش کشور مهم است که امیدواریم خاص دیده شود. من فکر می‌کنم که هرچقدر در ورزش هزینه کنیم سرمایه گذاری محسوب می شود. ورزش باید به صورت ویژه در رئوس برنامه‌های رییس جمهور کشور باشد.

رییس فدراسیون هندبال گفت: در کنار معیشت و بودجه باید به زیرساخت‌ها توجه شود. برای میزبانی مسابقات آسیایی و جهانی باید در کنار ورزشگاه آزادی، ورزشگاه استاندارد و آبرومندانه دیگری هم در کشور داشته باشیم. نداشتن سالن چندمنظوره یکی از دغدغه های ما در تهران است و جز سالن ۱۲ هزار نفری سالنی نداریم. به نظر من اگر می‌خواهیم در ورزش دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم نباید دغدغه زیرساخت داشته باشیم. این هم یکی از ارکان مهم است که باید توجه شود.

وی افزود: علی رغم اینکه بودجه در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد اما چانه بودجه ورزش کوچک گرفته شد. اگر بودجه ورزش ایران را با دیگر کشورها مقایسه کنیم عدد قابل توجهی نیست. ما در آسیا و جهان در ورزش جنگ نابرابر داریم. رقبا هزینه‌های سنگینی می کنند و بودجه زیادی می گیرند. ما هم امیدواریم هر فردی که رییس جمهور شد چانه ورزش را بزرگ بگیرد. ورزش کشور ما پتانسیل این را دارد که در آوردگاه‌ها و در بازی های آسیایی موفق باشد. این‌ها مواردی است که باید مطالبه کنیم و رییس جمهور آینده برای آن برنامه ویژه داشته باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا