استان ها

اشتغال یکی از برنامه های دولت مردمی بوده است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد دهنوی صبح پنجشنبه در سومین کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: از تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی که در سال گذشته نسبت به موضوع اشتغال اهتمام داشته و فراتر از تعهدات خود به نتیجه رسیده‌اند تقدیر خواهند شد و در توزیع اعتبارات امسال نیز ویژه دیده می‌شوند.

وی افزود: همه ما وظیفه داریم از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود برای خدمت به مردم سرزمین برادری بهترین استفاده را کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با اشاره به اینکه اشتغال یکی از وعده‌های دولت مردمی بوده است، گفت: در دولت سیزدهم موارد زیادی برای نخستین بار به نفع مردم رقم خورد که یکی از آنان در حوزه اشتغال اعطای تسهیلات اشتغالزایی به اصناف و برخی مشاغلی بود که تاکنون مشمول این ردیف اعتباری نبوده‌اند.

وی یادآور شد: در سال جاری تسهیلات اشتغالزایی برای بانوان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در اولویت بوده و قطعاً مراکز علمی و دانشگاهی استان با ورود جدی تر به موضوع اشتغال می‌توانند به کاهش چشمگیر نرخ بیکاری در استان نقش مؤثری داشته باشند.

دهنوی اظهار کرد: سند ائتلافی مهارت استان یکی از مهمترین سندهایی است که با اجرای دقیق آن و هم افزایی هرچه بیشتر مدیران استانی می‌توان به رشد مشارکت اقتصادی استان کمک کرده و ملاک پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نیز ارائه مدرک مهارت و یا مدرک تحصیلی مرتبط است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مستندات تسهیلات اشتغالزایی باید در سامانه اشتغال و شفافیت منتشر شود و برای این کار تا پایان خرداد تمامی دستگاه‌های اجرایی مهلت دارند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا