استان ها

اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر از دغدغه‌های مهم بنیاد شهید است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر سلمانی در کارگاه آموزشی ایثارگران پذیرفته شدۀ آذربایجان شرقی در آزمون‌های استخدامی که در سالن اجتماعات مؤسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار (صدرا) تبریز برگزار شد، گفت: بهره مندی از سهمیه ایثارگری با اختصاص ظرفیت مشخصِ ۲۵ درصد و ۵ درصدی از کل ظرفیت آزمون‌های استخدامی، اِعطای تسهیلات کم بهره برای خوداشتغالی و اِعطای تسهیلات یارانه‌ای برای طرح‌های بزرگ با مقادیر مختلف از جملۀ این خدمات است.

وی، جدّیت بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برای اجرای اصولی قانون تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان ایثارگر را به عنوان دیگر خدمت این بنیاد برای کاهش مشکل اشتغال این قشر بزرگوار برشمرد و اعلام کرد: از بهمن سال ۱۴۰۰ تاکنون، بیش از ۴ هزار نفر از نیروهای شرکتی و قراردادی در سطح آذربایجان شرقی از محل ظرفیت این قانون در بخش‌های مختلف تبدیل وضعیت شده‌اند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اضافه کرد: انعقاد و مبادلۀ تفاهم نامه‌های مختلف با سازمان‌ها، مراکز و دستگاه‌های دولتی جهت توانمندسازی شغلی فرزندان شهدا و ایثارگران عزیز از دیگر خدماتی است که بنیاد شهید عملیاتی کرده است.

سلمانی در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، از حضور عزتمندانۀ مردم شریف کشورمان علی الخصوص مردم استان در انتخابات اخیر، پیروزی در این عرصه را به رئیس جمهور منتخب تبریک گفت و برای او در انجام مسئولیت سنگین ریاست قوه مجریه، آرزوی موفقیت کرد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همچنین خطاب به حاضران در کارگاه آموزشی گفت: قدردان همّت شما فرزندان عزیز شهدا و ایثارگران هستیم که در آزمون‌های استخدامی، نمرات قبولی کسب کرده‌اید و برایتان در مراحل بعدی، آرزوی موفقیت داریم.

کارگاه آموزشیِ ایثارگران پذیرفته شدۀ آذربایجان شرقی در آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش و سازمان تأمین اجتماعی با هدف افزایش و ارتقای سطح دانش، مهارت و توانمندسازی شغلی و نیز آماده سازی ایشان برای شرکت در جلسات مصاحبۀ استخدامی برگزار شد.

در این کارگاه، موضوعات مرتبط با آماده‌سازی ایثارگران پذیرفته شده در آزمون‌های استخدامی و آشنایی ایشان با فرآیند مصاحبۀ استخدامی و محورهای مختلف مصاحبۀ شغلی توسط اساتید مجرّب ارائه شد.

در تازه‌ترین آزمون‌های سراسری استخدامی وزارت آموزش و پرورش و سازمان تأمین اجتماعی، مجموعاً ۶۵۰ ایثارگر آذربایجان شرقی شامل فرزندان شهدا، جانبازان زیر و بالای ۲۵ درصد و فرزندان این جانبازان جزو پذیرفته شدگانِ سه برابر ظرفیتِ رشته محل‌های مورد نیاز این دستگاه‌ها در استان هستند که به زودی برای انجام مصاحبۀ استخدامی دعوت خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا