اشتغال خالص ایجادی کشور در سالجاری  ۹۰۷ هزار نفر بوده است

Print Friendly, PDF & Email

هشت صبح/لرستان معاون وزیر کار با بیان اینکه براساس مرکز آمار ایران، اشتغال خالص ایجادی کشور در سالجاری  ۹۰۷ هزار نفر بوده است، گفت: نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی ۱.۲ درصد، زنان ۱.۸ درصد و اشتغال ناقص یک درصد کاهش یافته و بیکاری روستایی نیز به پنج درصد رسیده است.

محمود کریمی بیرانوند ۲۲ آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دغدغه دارد در استان‌های کمتر توسعه یافته، اقدامات خاص انجام شود.

وی با بیان اینکه براین اساس وزیر دستور بررسی و پیگیری دغدغه‌های استان را صادر کرده که با همه دستگاه‌های ذیل وزارت، جلسات خوبی برگزار کنیم و همه پای کار باشند تا بسته پیشنهادی را به وزارت ارائه دهیم، افزود: هدف‌گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سامانه رصد برای اشتغال امسال یک میلیون و ۸۸ نفر بود که تاکنون ۸۵ درصد آن ( ۹۲۰ هزار نفر) تحقق یافته و سهم لرستان از این تعداد ۲۹ هزار و ۵۴۴ نفر بود و تاکنون ۲۱ هزار و ۳۳۶ نفر عملیاتی شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که آخرین نرخ بیکاری اعلام شده در کشور مربوط به تابستان ۱۴۰۲ است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران به ۷.۹ درصد رسیده و کمترین مقدار در سه دهه اخیر بوده است، بیان کرد: این در حالیست که نرخ مشارکت اقتصادی نیز شش دهم درصد افزایش یافته و نشان می‌دهد کاهش نرخ بیکاری کشور، حاصل تکاپو و نشاط بازار کار است.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه براساس مرکز آمار ایران  اشتغال خالص ایجادی کشور (ورود و خروج بازار کار) در سالجاری  ۹۰۷ هزار نفر  اعلام شده است، اضافه کرد: نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی ۱.۲ درصد، زنان ۱.۸ درصد و اشتغال ناقص یک درصد کاهش یافته و بیکاری روستایی نیز به پنج درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه امسال نرخ بیکاری ۲۱ استان در کشور روند کاهشی داشته است، افزود: این نرخ در ۲۵ استان تک رقمی، در ۱۹ استان کمتر از هفت درصد، در دو استان کانال پنج و در ۱۰ استان شش درصد گزارش شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاکید ریاست جمهور در خصوص اشتغال استان‌های زاگرس‌نشین، یادآور شد: دولت نگاه ویژه‌ای به مناطق کمتر توسعه یافته دارد.

کریمی تصریح کرد: با توجه به اینکه میانگین نرخ بیکاری لرستان از کشور بیشتر است، تلاش می‌شود خدمات ویژه ای در این راستا صورت گیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا